source: 2010/27/eesaarjo/The Dungeon/Peli.cs @ 1191

Revision 1191, 2.2 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)

jatkoin pelin tekemistä

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8   
9    const int ruudunLeveys = 35;
10    const int ruudunKorkeus = 35;
11    PhysicsObject pelaaja1;
12   
13
14    protected override void Begin()
15    {
16        LuoKentta();
17        Gravity = new Vector(0.0, -650.0);
18    }
19
20   
21
22     void LuoKentta()
23    {
24        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("dungeon.txt");
25        Level.BackgroundColor = Color.DarkGray;
26        ruudut['='] = LuoPalikka;
27        ruudut['0'] = LuoTahti;
28        ruudut['v'] = LuoVihollinen;
29        ruudut['1'] = LuoPelaaja1;
30       
31        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
32      }
33
34     
35   
36
37
38     PhysicsObject LuoVihollinen()
39     {
40         PhysicsObject vihollinen = PhysicsObject.CreateStaticObject (35.0, 35.0);
41         vihollinen.Shape = Shapes.Triangle;
42         vihollinen.Color = Color.DarkGreen;
43         Add(vihollinen);
44         return vihollinen; 
45 
46     }
47
48     
49
50    PhysicsObject LuoPalikka()
51    {
52        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0);
53        palikka.Shape = Shapes.Rectangle;
54        palikka.Color = Color.Black;
55        return palikka;
56    }
57
58    PhysicsObject LuoTahti()
59    {
60        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(25.0, 25.0);
61        tahti.Color = Color.Yellow;
62
63        return tahti;
64    }
65
66    PhysicsObject LuoPelaaja1()
67    {
68        pelaaja1 = new PhysicsObject(20, 20);
69        pelaaja1.Color = Color.DarkTurquoise;
70        pelaaja1.Shape = Shapes.Circle;
71        Camera.Follow(pelaaja1);
72       
73
74        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(-1000, 0));
75        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(1000, 0));
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(0, 1000));
77        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(0, -1000));
78        Add(pelaaja1);
79        return pelaaja1;
80    }
81
82    void LiikutaPelaajaa1(Vector vektori)
83    {
84        pelaaja1.Push(vektori);
85    }
86   
87
88
89   
90   
91       
92
93   
94   
95}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.