source: 2010/27/eesaarjo/The Dungeon/Peli.cs @ 1142

Revision 1142, 1.4 KB checked in by paaaanro, 11 years ago (diff)

aloitin pelin tekemisen

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8   
9    const int ruudunLeveys = 50;
10    const int ruudunKorkeus = 50;
11   
12    protected override void Begin()
13    {LuoKentta();
14    }
15    void LuoKentta()
16    {TileMap ruudut = TileMap.FromFile("dungeon.txt");
17     ruudut['='] = LuoPalikka;
18     ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus);
19     ruudut['0'] = LuoTahti;
20     ruudut['v'] = LuoVihollinen;
21     ruudut['1'] = LuoPelaaja1; 
22    } 
23   
24    PhysicsObject LuoPalikka()
25    {
26        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0);
27        palikka.Shape = Shapes.Rectangle;
28        palikka.Color = Color.DarkViolet;
29        return palikka;
30    }
31
32    PhysicsObject LuoTahti()
33    {
34        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(25.0, 25.0);
35        tahti.Color = Color.Yellow;
36        return tahti;
37    }
38
39    PhysicsObject LuoPelaaja1()
40    {
41      PhysicsObject pelaaja1 = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 20.0);
42      pelaaja1.Color = Color.DarkTurquoise;
43      pelaaja1.Shape = Shapes.Circle;
44      Add( pelaaja1 );
45      return pelaaja1;
46    }
47    PhysicsObject LuoVihollinen()
48    {
49     PhysicsObject vihollinen = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 20.0);
50     vihollinen.Color = Color.LimeGreen;
51     return vihollinen;
52
53    }
54
55
56}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.