source: 2010/27/attakorh/Pong/Peli.cs @ 1096

Revision 1096, 5.3 KB checked in by attakorh, 12 years ago (diff)

Ping-Pong valmis! Yay! :D

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4
5public class Peli : PhysicsGame
6{
7    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
8    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
9
10    PhysicsObject pallo;
11    PhysicsObject maila1;
12    PhysicsObject maila2;
13    IntMeter pelaajan1Pisteet;
14    IntMeter pelaajan2Pisteet;
15
16    PhysicsObject vasenReuna;
17    PhysicsObject oikeaReuna;
18
19
20    protected override void Begin()
21    {
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        LisaaLaskurit();
25        AloitaPeli();
26    }
27
28    void LuoKentta()
29    {
30        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
31        pallo.Shape = Shapes.Circle;
32        pallo.X = -200.0;
33        pallo.Y = 0.0;
34        pallo.Restitution = 1.0;
35        Add(pallo);
36
37        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
38        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
39
40        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
41        vasenReuna.Restitution = 1.0;
42        vasenReuna.IsVisible = false;
43
44        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
45        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
46        oikeaReuna.IsVisible = false;
47
48        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
49        alaReuna.Restitution = 1.0;
50        alaReuna.IsVisible = false;
51
52        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
53        ylaReuna.Restitution = 1.0;
54        ylaReuna.IsVisible = false;
55
56        Level.BackgroundColor = Color.Green;
57
58        Camera.ZoomToLevel();
59        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
60    }
61
62    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
63    {
64        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
65        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
66        maila.X = x;
67        maila.Y = y;
68        maila.Restitution = 1.0;
69        Add(maila);
70        return maila;
71    }
72
73    void AloitaPeli()
74    {
75        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
76        pallo.Hit(impulssi);
77    }
78
79    void AsetaOhjaimet()
80    {
81        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
82        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
84        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85
86        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
88        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
90
91        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
92        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
93
94        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98
99        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
100        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
101        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
102        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
103
104        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
105        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
106    }
107
108    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
109    {
110        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom))
111        {
112            maila.Velocity = Vector.Zero;
113            return;
114        }
115        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Y > Level.Top))
116        {
117            maila.Velocity = Vector.Zero;
118            return;
119        }
120
121        maila.Velocity = nopeus;
122    }
123
124    void LisaaLaskurit()
125    {
126        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
127        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
128    }
129
130
131    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
132    {
133        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
134        laskuri.MaxValue = 10;
135        Label naytto = new Label();
136        naytto.BindTo(laskuri);
137        naytto.X = x;
138        naytto.Y = y;
139        naytto.TextColor = Color.White;
140        Add(naytto);
141        return laskuri;
142
143    }
144
145        void KasittelePallonTormays( PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde )
146        {
147            if (kohde == oikeaReuna)
148            {
149                pelaajan1Pisteet.Value += 1;
150            }
151
152            else if (kohde == vasenReuna)
153            {
154                pelaajan2Pisteet.Value += 1;
155            }
156
157        }
158
159   
160
161}
162
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.