source: 2010/27/attakorh/Pong/Peli.cs @ 1070

Revision 1070, 4.3 KB checked in by attakorh, 12 years ago (diff)

Tein hienon Ping-Pong pelin. Yay!

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4
5public class Peli : PhysicsGame
6{
7    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
8    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
9
10    PhysicsObject pallo;
11    PhysicsObject maila1;
12    PhysicsObject maila2;
13    IntMeter pelaajan1Pisteet;
14    IntMeter pelaajan2Pisteet;
15
16    protected override void Begin()
17    {
18        LuoKentta();
19        AsetaOhjaimet();
20        LisaaLaskurit();
21        AloitaPeli();
22    }
23
24    void LuoKentta()
25    {
26        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
27        pallo.Shape = Shapes.Circle;
28        pallo.X = -200.0;
29        pallo.Y = 0.0;
30        pallo.Restitution = 1.0;
31        Add(pallo);
32
33        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
34        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
35
36        Level.CreateBorders(1.0, false);
37        Level.BackgroundColor = Color.Black;
38
39        Camera.ZoomToLevel();
40    }
41
42    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
43    {
44        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
45        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
46        maila.X = x;
47        maila.Y = y;
48        maila.Restitution = 1.0;
49        Add(maila);
50        return maila;
51    }
52
53    void AloitaPeli()
54    {
55        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
56        pallo.Hit(impulssi);
57    }
58
59    void AsetaOhjaimet()
60    {
61        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
63        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
64        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
65
66        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
67        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
68        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
69        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
70
71        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
72        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
73
74        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
75        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
76        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
77        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
78
79        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
80        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
81        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
82        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
83
84        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
85        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
86    }
87
88    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
89    {
90        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom))
91        {
92            maila.Velocity = Vector.Zero;
93            return;
94        }
95        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Y > Level.Top))
96        {
97            maila.Velocity = Vector.Zero;
98            return;
99        }
100
101        maila.Velocity = nopeus;
102    }
103
104    void LisaaLaskurit()
105    {
106        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
107    }
108
109
110    InMeter LuoPisteLaskuri()
111    {
112        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
113        laskuri.MaxValue = 10;
114        Label naytto = new Label();
115        naytto.BindTo(laskuri);
116        naytto.X = x;
117        naytto.Y = y;
118        naytto.TextColor = Color.White;
119        Add(naytto);
120        return laskuri;
121
122    }
123
124}
125
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.