1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.ScreenObjects; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Widgets; |
---|
6 | |
---|
7 | |
---|
8 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
9 | { |
---|
10 | |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyVoima = 400; |
---|
13 | |
---|
14 | const int ruudunLeveys = 50; |
---|
15 | const int ruudunKorkeus = 50; |
---|
16 | |
---|
17 | Vector nopeusOikea = new Vector(200, 0); |
---|
18 | Vector nopeusVasen = new Vector(-200, 0); |
---|
19 | |
---|
20 | PhysicsObject loota; |
---|
21 | PhysicsObject ninja; |
---|
22 | |
---|
23 | |
---|
24 | |
---|
25 | protected override void Begin() |
---|
26 | { |
---|
27 | |
---|
28 | LuoKentta(); |
---|
29 | Peliohjaus(); |
---|
30 | PelaajaYksi(); |
---|
31 | PelaajaKaksi(); |
---|
32 | Gravity = new Vector(0.0, -800.0); |
---|
33 | Camera.Zoom(0.50); |
---|
34 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
35 | LuoLaskuriP1(); |
---|
36 | LuoLaskuriP2(); |
---|
37 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
38 | Level.Background.Image = LoadImage("Tausta- Todaji"); |
---|
39 | } |
---|
40 | |
---|
41 | void PelaajaYksi() //Samurain luonti |
---|
42 | { |
---|
43 | loota = new PhysicsObject(266.0, 688.0); |
---|
44 | loota.X = 0.0; |
---|
45 | loota.Y = 0.0; |
---|
46 | loota.Image = LoadImage("Animaatio1"); |
---|
47 | loota.KineticFriction = 0.0; |
---|
48 | loota.CanRotate = false; |
---|
49 | loota.Mass = 1.0; |
---|
50 | Add(loota); |
---|
51 | |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | void PelaajaKaksi() //Ninjan luonti |
---|
55 | { |
---|
56 | ninja = new PhysicsObject(214, 652); |
---|
57 | ninja.X = -100; |
---|
58 | ninja.Y = 0; |
---|
59 | ninja.Image = LoadImage("ninja"); |
---|
60 | ninja.KineticFriction = 0.0; |
---|
61 | ninja.CanRotate = false; |
---|
62 | Add(ninja); |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void Peliohjaus() //Pelaajien 1 ja 2 ohjauskomennot! |
---|
66 | { |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
69 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, HypytaPelaajaa1, null, new Vector(0, 1500)); |
---|
70 | |
---|
71 | |
---|
72 | |
---|
73 | |
---|
74 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
75 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
76 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(0, 1500)); |
---|
77 | |
---|
78 | |
---|
79 | |
---|
80 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
81 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
82 | ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Pressed, LiikutaPelaajaa1, null, new Vector(0, 1500)); |
---|
83 | |
---|
84 | ControllerOne.Listen(Button.B, ButtonState.Pressed, Pamahdus1, ":)"); |
---|
85 | |
---|
86 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
87 | |
---|
88 | |
---|
89 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(-1000, 0)); |
---|
90 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(1000, 0)); |
---|
91 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Pressed, LiikutaPelaajaa2, null, new Vector(0, 1500)); |
---|
92 | |
---|
93 | ControllerTwo.Listen(Button.B, ButtonState.Pressed, Pamahdus2, ":)"); |
---|
94 | |
---|
95 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaaX2, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä."); |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | void LiikutaPelaajaa1(Vector vektori) |
---|
101 | { |
---|
102 | loota.Push(vektori); |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | void LiikutaPelaajaa2(Vector vektori) |
---|
106 | { |
---|
107 | ninja.Push(vektori); |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | void LuoKentta() |
---|
111 | { |
---|
112 | |
---|
113 | TileMap ruudut = TileMap.FromFile("Taso.txt"); |
---|
114 | ruudut['='] = LuoPalikka; |
---|
115 | ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); |
---|
116 | |
---|
117 | } |
---|
118 | |
---|
119 | PhysicsObject LuoPalikka() |
---|
120 | { |
---|
121 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); |
---|
122 | palikka.Shape = Shapes.Rectangle; |
---|
123 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
124 | palikka.IsVisible = false; |
---|
125 | return palikka; |
---|
126 | } |
---|
127 | |
---|
128 | |
---|
129 | |
---|
130 | DoubleMeter alaspainLaskuri; |
---|
131 | |
---|
132 | void LuoAikaLaskuri() |
---|
133 | { |
---|
134 | alaspainLaskuri = new DoubleMeter(120); |
---|
135 | |
---|
136 | Timer aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
137 | aikaLaskuri.Interval = 0.1; |
---|
138 | aikaLaskuri.Trigger += LaskeAlaspain; |
---|
139 | Add(aikaLaskuri); |
---|
140 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
141 | |
---|
142 | Label aikaNaytto = new Label(); |
---|
143 | aikaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
144 | aikaNaytto.DecimalPlaces = 0; |
---|
145 | aikaNaytto.BindTo(alaspainLaskuri); |
---|
146 | aikaNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
147 | Add(aikaNaytto); |
---|
148 | } |
---|
149 | |
---|
150 | void LaskeAlaspain(Timer timer) |
---|
151 | { |
---|
152 | |
---|
153 | alaspainLaskuri.Value -= 0.1; |
---|
154 | |
---|
155 | if (alaspainLaskuri.Value <= 0) |
---|
156 | { |
---|
157 | MessageDisplay.Add("TIME"); |
---|
158 | timer.Stop(); |
---|
159 | |
---|
160 | if (pisteLaskuri1.Value == pisteLaskuri2.Value) |
---|
161 | { |
---|
162 | MessageDisplay.Add("TIE!"); |
---|
163 | } |
---|
164 | |
---|
165 | if (pisteLaskuri2.Value >= pisteLaskuri1.Value) |
---|
166 | { |
---|
167 | MessageDisplay.Add("P1 wins!"); |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | |
---|
171 | // täydennä mitä tapahtuu, kun aika loppuu |
---|
172 | |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | |
---|
176 | } |
---|
177 | |
---|
178 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila) |
---|
179 | { |
---|
180 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
181 | tatinAsento.X = tatinAsento.X * 1000; |
---|
182 | tatinAsento.Y = tatinAsento.Y * 1000; |
---|
183 | loota.Push(tatinAsento); |
---|
184 | } |
---|
185 | |
---|
186 | void LiikutaPelaajaaX2(AnalogState tatinTila) |
---|
187 | { |
---|
188 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
189 | tatinAsento.X = tatinAsento.X * 1000; |
---|
190 | tatinAsento.Y = tatinAsento.Y * 1000; |
---|
191 | ninja.Push(tatinAsento); |
---|
192 | } |
---|
193 | |
---|
194 | void HypytaPelaajaa1(Vector pomppu1) |
---|
195 | { |
---|
196 | if (loota.Y - 400 < Level.Bottom) |
---|
197 | { |
---|
198 | loota.Hit(pomppu1); |
---|
199 | } |
---|
200 | } |
---|
201 | |
---|
202 | void HypytaPelaajaaX2(Vector pomppu1) |
---|
203 | { |
---|
204 | if (ninja.Y - 318 < Level.Bottom) |
---|
205 | { |
---|
206 | ninja.Hit(pomppu1); |
---|
207 | } |
---|
208 | } |
---|
209 | |
---|
210 | void Pamahdus1() |
---|
211 | { |
---|
212 | Explosion rajahdys = new Explosion(1); |
---|
213 | rajahdys.Position = ninja.Position; |
---|
214 | Add(rajahdys); |
---|
215 | |
---|
216 | rajahdys.Speed = 500.0; |
---|
217 | rajahdys.Force = 1; |
---|
218 | double etaisyys = loota.X - ninja.X; |
---|
219 | if (etaisyys < 0) |
---|
220 | { |
---|
221 | etaisyys = etaisyys * -1; |
---|
222 | } |
---|
223 | |
---|
224 | if (etaisyys < 400) |
---|
225 | { |
---|
226 | //pisteLaskuri1.Value--; |
---|
227 | pisteLaskuri1.Value -= 10; |
---|
228 | pisteLaskuri1.Value = pisteLaskuri1.Value; |
---|
229 | } |
---|
230 | } |
---|
231 | |
---|
232 | |
---|
233 | |
---|
234 | IntMeter pisteLaskuri1; |
---|
235 | |
---|
236 | void LuoLaskuriP1() |
---|
237 | { |
---|
238 | pisteLaskuri1 = new IntMeter(100); |
---|
239 | |
---|
240 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
241 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
242 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
243 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
244 | |
---|
245 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri1); |
---|
246 | Add(pisteNaytto); |
---|
247 | |
---|
248 | if (pisteLaskuri1.Value == 0) |
---|
249 | { |
---|
250 | MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 voitti!"); |
---|
251 | } |
---|
252 | |
---|
253 | } |
---|
254 | |
---|
255 | IntMeter pisteLaskuri2; |
---|
256 | |
---|
257 | void LuoLaskuriP2() |
---|
258 | { |
---|
259 | pisteLaskuri2 = new IntMeter(100); |
---|
260 | |
---|
261 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
262 | pisteNaytto.X = Screen.Right - 100; |
---|
263 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
264 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
265 | |
---|
266 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri2); |
---|
267 | Add(pisteNaytto); |
---|
268 | |
---|
269 | if (pisteLaskuri2.Value == 0) |
---|
270 | { |
---|
271 | MessageDisplay.Add("Pelaaja 2 voitti!"); |
---|
272 | } |
---|
273 | } |
---|
274 | |
---|
275 | |
---|
276 | |
---|
277 | |
---|
278 | void Pamahdus2() |
---|
279 | { |
---|
280 | Explosion rajahdys = new Explosion(1); |
---|
281 | rajahdys.Position = loota.Position; |
---|
282 | Add(rajahdys); |
---|
283 | |
---|
284 | rajahdys.Speed = 500.0; |
---|
285 | rajahdys.Force = 1; |
---|
286 | double etaisyys = ninja.X - loota.X; |
---|
287 | if (etaisyys < 0) |
---|
288 | { |
---|
289 | etaisyys = etaisyys * -1; |
---|
290 | } |
---|
291 | |
---|
292 | if (etaisyys < 400) |
---|
293 | { |
---|
294 | //pisteLaskuri2.Value--; |
---|
295 | pisteLaskuri2.Value -= 10; |
---|
296 | pisteLaskuri2.Value = pisteLaskuri2.Value; |
---|
297 | } |
---|
298 | |
---|
299 | |
---|
300 | |
---|
301 | |
---|
302 | |
---|
303 | |
---|
304 | |
---|
305 | |
---|
306 | |
---|
307 | |
---|
308 | |
---|
309 | |
---|
310 | |
---|
311 | } |
---|
312 | |
---|
313 | |
---|
314 | |
---|
315 | |
---|
316 | |
---|
317 | |
---|
318 | |
---|
319 | |
---|
320 | |
---|
321 | |
---|
322 | |
---|
323 | |
---|
324 | |
---|
325 | |
---|
326 | |
---|
327 | |
---|
328 | |
---|
329 | |
---|
330 | |
---|
331 | |
---|
332 | } |
---|
333 | |
---|