source: 2010/27/akrauhan/Ultimate Hardcore Pong Tournament/Peli.cs @ 1101

Revision 1101, 4.4 KB checked in by akrauhan, 11 years ago (diff)

Jippii.

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12    PhysicsObject maila1;
13    PhysicsObject maila2;
14   
15    PhysicsObject vasenReuna;
16    PhysicsObject oikeaReuna;
17
18
19    IntMeter pelaajan1Pisteet;
20    IntMeter pelaajan2Pisteet;
21
22    protected override void Begin()
23    {
24        LuoKentta();
25        AsetaOhjaimet();
26        LisaaLaskurit();
27        AloitaPeli();
28        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
29        pallo.Hit(impulssi);
30
31
32    }
33    void LuoKentta()
34    {
35        //TODO: Alusta peli tässä
36        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
37
38        pallo.Shape = Shapes.Circle;
39        pallo.X = -200.0;
40        pallo.Y = 0.0;
41        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder ();
42        vasenReuna.Restitution = 1.0;
43        vasenReuna.IsVisible = false;
44        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder ();
45        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
46        oikeaReuna.IsVisible = false;
47        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
48        alaReuna.Restitution = 1.0;
49        alaReuna.IsVisible = false;
50        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
51        yläReuna.Restitution = 1.0;
52        alaReuna.IsVisible = false;
53        pallo.Restitution = 1.0;
54        Level.BackgroundColor = Color.Black;
55        Camera.ZoomToLevel();
56        Add(pallo);
57
58        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
59        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
60
61        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
62    }
63    void AloitaPeli()
64    {
65        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
66        pallo.Hit(impulssi);
67    }
68    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
69    {
70        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
71        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
72        maila.X = x;
73        maila.Y = y;
74        maila.Restitution = 1.0;
75        Add(maila);
76
77        return (maila);
78    }
79
80
81    void AsetaOhjaimet()
82    {
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
94        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
95    }
96    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
97    {
98        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom))
99        {
100            maila.Velocity = Vector.Zero;
101            return;
102        }
103        if ((nopeus.Y > 0 && (maila.Y > Level.Top)))
104        {
105            maila.Velocity = Vector.Zero;
106            return;
107        }
108
109        maila.Velocity = nopeus;
110
111    }
112    void LisaaLaskurit()
113    {
114        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
115        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
116    }
117    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
118    {
119        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
120        laskuri.MaxValue = 10;
121        Label naytto = new Label();
122        naytto.BindTo(laskuri);
123        naytto.X = x;
124        naytto.Y = y;
125        naytto.TextColor = Color.White;
126        Add(naytto);
127        return laskuri;
128    }
129    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
130    {
131         if ( kohde == oikeaReuna )
132         {
133               pelaajan1Pisteet.Value += 1;
134         }
135         else if ( kohde == vasenReuna )
136         {
137               pelaajan2Pisteet.Value +=1;
138         } 
139    }
140}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.