source: 2010/27/Vekakart/Catch The Rainbow/Catch The Rainbow/Peli.cs @ 1156

Revision 1156, 2.3 KB checked in by vekakart, 10 years ago (diff)

loin pelin osia

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7
8{
9    const int ruudunleveys = 50;
10    const int ruudunkorkeus = 50;
11
12    Vector NopeusEteen = new Vector(200, 0);
13
14    PlatformCharacter Chandler;
15
16    protected override void Begin()
17    {
18        LuoChandler();
19        AsetaOhjaimet();
20        LuoKentta();
21       
22    }
23    void LuoKentta()
24    {
25        Camera.FollowedObject = Chandler;
26
27        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("Kentta1.txt");
28        ruudut ['='] = LuoPalikka;
29        ruudut['C'] = LuoRainbow;
30        ruudut.Insert(ruudunleveys, ruudunkorkeus);
31
32        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);
33       
34    }
35    PhysicsObject LuoPalikka()
36    {
37        PhysicsObject Palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(50, 50);
38        Palikka.Color = Color.Brown;
39        return Palikka;
40    }
41   PhysicsObject LuoRainbow()
42    {
43        PhysicsObject Rainbow = PhysicsObject.CreateStaticObject(25, 25);
44       Rainbow.Image = Image.FromFile ("
45        return Rainbow;
46    }
47
48    void LuoChandler()
49    {
50        Chandler = new PlatformCharacter(20,45);
51        Chandler.Restitution = 0.0;
52        Chandler.CanRotate = false;
53        Chandler.X = -450;
54        Chandler.Y = -365;
55        Chandler.KineticFriction = 0.0;
56        Add (Chandler);
57        return;
58    }
59
60    void AsetaOhjaimet()
61    {
62        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, PelaajaLiikuTaakse, "Liiku Taaksepäin");
63        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, PelaajaPysahdy, null);
64        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, PelaajaLiikuEteenpain, "Liiku Eteenpäin");
65        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, PelaajaPysahdy, null);
66        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, PelaajaHypaa, "Hyppää");
67
68
69        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
70        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
71    }
72    void PelaajaLiikuEteenpain()
73    {
74        Chandler.Walk(200);
75    }
76
77    void PelaajaLiikuTaakse()
78    {
79        Chandler.Walk (-200);
80    }
81
82    void PelaajaPysahdy()
83    {
84        Vector nopeus = new Vector(0.0, 0);
85    }
86
87    void PelaajaHypaa()
88    {
89        Chandler.Jump(1000);
90    }
91}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.