source: 2010/27/Aajokahe/Pong/Peli.cs @ 1290

Revision 1290, 3.8 KB checked in by paaaanro, 11 years ago (diff)

Uusi Pong peli.

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
9    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
10
11    PhysicsObject pallo;
12
13    PhysicsObject maila1;
14    PhysicsObject maila2;
15
16
17
18    protected override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22        AloitaPeli();
23       
24
25    }
26    void LuoKentta()
27    {
28        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
29        pallo.Shape = Shapes.Circle;
30        Add(pallo);
31        pallo.X = -200.0;
32        pallo.Y = 0.0;
33        pallo.Restitution = 1.0;
34        Camera.ZoomToLevel();
35
36        maila1= LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
37        maila2= LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
38
39        Level.CreateBorders(1.0, false);
40        Level.BackgroundColor = Color.Black;
41
42
43    }
44    void AloitaPeli()
45    {
46        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
47        pallo.Hit(impulssi);
48
49    }
50    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
51    {
52        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
53        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
54        maila.X = x;
55        maila.Y = y;
56        maila.Restitution = 1.0;
57        Add(maila);
58
59        return maila;
60    }
61
62    void AsetaOhjaimet()
63    {
64        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
66        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
68
69        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
71        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
73
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
76
77        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
78        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
79        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
80        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
81
82        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
83        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
84        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
85        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
86
87        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
88        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
89    }
90
91
92    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
93    {
94        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
95        {
96            maila.Velocity = Vector.Zero;
97            return;
98        }
99        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
100        {
101            maila.Velocity = Vector.Zero;
102            return;
103        }
104
105        maila.Velocity = nopeus;
106    }
107
108
109
110
111}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.