1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.Widgets; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
8 | { |
---|
9 | const double nopeus = 200; |
---|
10 | const double hyppyVoima = 4000; |
---|
11 | |
---|
12 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
13 | PlatformCharacter vihollinen; |
---|
14 | |
---|
15 | //pyssy = new AssaultRifle(70, 20); |
---|
16 | |
---|
17 | protected override void Begin() |
---|
18 | { |
---|
19 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
20 | |
---|
21 | luoKentta(); |
---|
22 | lisaaNappaimet(); |
---|
23 | vihollinen=LuoVihollinen(); |
---|
24 | |
---|
25 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
26 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
27 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
28 | } |
---|
29 | |
---|
30 | void luoKentta() |
---|
31 | { |
---|
32 | Level.CreateBorders(); |
---|
33 | Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Red); |
---|
34 | |
---|
35 | lisaaTaso(-500, -300); |
---|
36 | |
---|
37 | |
---|
38 | lisaaPelaajat(); |
---|
39 | } |
---|
40 | |
---|
41 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
42 | { |
---|
43 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(250, 250); |
---|
44 | taso.Color = Color.Red; |
---|
45 | taso.X = x; |
---|
46 | taso.Y = y; |
---|
47 | Add(taso); |
---|
48 | } |
---|
49 | |
---|
50 | void lisaaPelaajat() |
---|
51 | { |
---|
52 | pelaaja1 = new PlatformCharacter (40, 40); |
---|
53 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
54 | pelaaja1.Image = LoadImage("Norsu"); |
---|
55 | pelaaja1.X = -400; |
---|
56 | pelaaja1.Y = -10; |
---|
57 | AddCollisionHandler(pelaaja1 , KasittelePelaaja1Tormays); |
---|
58 | Add(pelaaja1); |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | |
---|
62 | |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void lisaaNappaimet() |
---|
66 | { |
---|
67 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
68 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
69 | |
---|
70 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
71 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
72 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
73 | |
---|
74 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
75 | |
---|
76 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
77 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
78 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
82 | { |
---|
83 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
84 | |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
88 | { |
---|
89 | hahmo.Jump(voima); |
---|
90 | } |
---|
91 | PlatformCharacter LuoVihollinen() |
---|
92 | { |
---|
93 | PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
94 | vihollinen.Shape = Shapes.Circle; |
---|
95 | vihollinen.Mass = 10.0; |
---|
96 | Add(vihollinen); |
---|
97 | vihollinen.Y = 0; |
---|
98 | vihollinen. X= 300; |
---|
99 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
100 | vihollinen.Weapon = new AssaultRifle(70, 20); |
---|
101 | |
---|
102 | return vihollinen; |
---|
103 | } |
---|
104 | |
---|
105 | void Ammu() |
---|
106 | { |
---|
107 | vihollinen.Weapon.Shoot(); |
---|
108 | } |
---|
109 | |
---|
110 | protected override void Update(Time time) |
---|
111 | { |
---|
112 | vihollinen.Walk(-70); |
---|
113 | if ((pelaaja1.Y < vihollinen.Y + 10) && (pelaaja1.Y > vihollinen.Y - 10)) |
---|
114 | { |
---|
115 | Ammu(); |
---|
116 | } |
---|
117 | base.Update(time); |
---|
118 | |
---|
119 | } |
---|
120 | void KasittelePelaaja1Tormays(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) |
---|
121 | { |
---|
122 | if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") |
---|
123 | { |
---|
124 | kohde.Destroy(); |
---|
125 | } |
---|
126 | } |
---|
127 | |
---|
128 | |
---|
129 | |
---|
130 | |
---|
131 | |
---|
132 | } |
---|