source: 2010/27/Aajokahe/Nurinams adventure/Peli.cs @ 1332

Revision 1332, 2.5 KB checked in by paaaanro, 10 years ago (diff)

Uusi peli Nurinam's adventure.

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.Widgets;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7class Tasohyppely : PhysicsGame
8{
9    const double nopeus = 200;
10    const double hyppyVoima = 4000;
11
12    PlatformCharacter pelaaja1;
13
14    protected override void Begin()
15    {
16        Gravity = new Vector(0, -1000);
17
18        luoKentta();
19        lisaaNappaimet();
20
21        Camera.Follow(pelaaja1);
22        Camera.ZoomFactor = 2.0;
23        Camera.StayInLevel = true;
24    }
25
26    void luoKentta()
27    {
28        Level.CreateBorders();
29        Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Gray);
30
31        lisaaTaso(-500, -300);
32
33        lisaaPelaajat();
34    }
35
36    void lisaaTaso(double x, double y)
37    {
38        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(250, 250);
39        taso.Color = Color.Green;
40        taso.X = x;
41        taso.Y = y;
42        Add(taso);
43    }
44
45    void lisaaPelaajat()
46    {
47        pelaaja1 = new PlatformCharacter (40, 40);
48        pelaaja1.Mass = 4.0;
49        pelaaja1.Image = LoadImage("Norsu");
50        pelaaja1.X = -400;
51        pelaaja1.Y = -10;
52
53        Add(pelaaja1);
54
55        PlatformCharacter vihollinen = new PlatformCharacter(40, 40);
56        vihollinen.Shape = Shapes.Circle;
57        vihollinen.Mass = 10.0;
58        Add(vihollinen);
59
60       
61    }
62
63    void lisaaNappaimet()
64    {
65        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
66        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
67
68        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
69        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
71
72        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
73
74        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
75        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
76        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima);
77    }
78
79    void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
80    {
81        hahmo.Walk(nopeus);
82       
83    }
84
85    void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima)
86    {
87        hahmo.Jump(voima);
88    }
89   
90
91}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.