source: 2010/24/vehakala/Pong/Peli.cs @ 840

Revision 840, 2.9 KB checked in by vehakala, 10 years ago (diff)

pongin melkein valmiiks laatu 10+++++++++ xD

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.ScreenObjects;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    PhysicsObject pallo;
9    PhysicsObject maila1;
10    PhysicsObject maila2;
11
12
13
14    void LuoKentta()
15    {
16        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
17        pallo.Shape = Shapes.Circle;
18        pallo.X = -200.0;
19        pallo.Y = 0.0;
20        pallo.Restitution = 1.0;
21        Add(pallo);
22        maila1 = LuoMaila( Level.Left + 20.0, 0.0);
23        maila2 = LuoMaila( Level.Right - 20.0, 0.0);
24
25
26        Level.CreateBorders(1.0, false);
27        Level.BackgroundColor = Color.Black;
28        Camera.ZoomToLevel();
29
30        //TODO: Alusta peli tässä
31        pallo.Color = Color.White;
32
33        Level.CreateBorders(1.0, false);
34        pallo.Restitution = 1.0;
35        Level.BackgroundColor = Color.Black;
36        Camera.ZoomToLevel();
37
38    }
39    void AloitaPeli()
40    {
41        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
42        pallo.Hit(impulssi);
43    }
44    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
45    {
46        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
47        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
48        maila.X = x;
49        maila.Y = y;
50        maila.Restitution = 1.0;
51        Add(maila);
52        return maila;
53    }
54    protected override void Begin()
55    {
56        LuoKentta();
57        AsetaOhjaimet();
58        AloitaPeli();
59
60    }
61    void AsetaOhjaimet()
62    {
63        Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Pressed, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1 );
64        Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila1);
65        Keyboard.Listen( Key.Z, ButtonState.Pressed, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1 );
66        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila1);
67
68        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, LiikutaMailaaYlos, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2);
69        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila2);
70        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, LiikutaMailaaAlas, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2);
71        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, PysaytaMaila, null, maila2);
72        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
73
74
75 
76
77        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu");
78    }
79    void LiikutaMailaaYlos( PhysicsObject maila )
80    {
81        Vector nopeus = new Vector(0, 200);
82        maila.Velocity = nopeus;
83    }
84
85
86    void PysaytaMaila(PhysicsObject maila)
87    {
88        maila.Velocity = Vector.Zero;
89    }
90    void LiikutaMailaaAlas(PhysicsObject maila)
91    {
92        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
93        maila.Velocity = nopeus;
94    }
95   
96   
97}
98
99
100       
101
102 
103           
104
105
106
107   
108   
109
110
111
112
113
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.