source: 2010/24/timisahe/Ympyroita/Peli.cs @ 890

Revision 890, 2.2 KB checked in by timisahe, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.ScreenObjects;
4using Jypeli.Assets;
5
6public class Peli : PhysicsGame
7{
8    PlatformCharacter pelaaja1;
9
10    const double nopeus = 200;
11    const double hyppyVoima = 4000;
12
13    protected override void Begin()
14    {
15
16
17
18        Gravity = new Vector(0, -1000);
19
20        PiirraYmpyra();
21        PiirraYmpyra();
22        PiirraYmpyra();
23        PiirraYmpyra();
24        PiirraYmpyra();
25        PiirraYmpyra();
26        PiirraYmpyra();
27        PiirraYmpyra();
28        PiirraYmpyra();
29        PiirraYmpyra();
30        PiirraYmpyra();
31        PiirraYmpyra();
32        PiirraYmpyra();
33        PiirraYmpyra();
34        PiirraYmpyra();
35        PiirraYmpyra();
36        PiirraYmpyra();
37        PiirraYmpyra();
38        PiirraYmpyra();
39        PiirraYmpyra();
40        PiirraYmpyra();
41        PiirraYmpyra();
42        PiirraYmpyra();
43        PiirraYmpyra();
44        PiirraYmpyra();
45        PiirraYmpyra();
46        PiirraYmpyra();
47        PiirraYmpyra();
48        PiirraYmpyra();
49        PiirraYmpyra();
50        PiirraYmpyra();
51
52        lisaaPelaajat();
53
54        Level.CreateBorders(1.0, false);
55        Level.BackgroundColor = Color.Orange;
56
57
58    }
59
60    void PiirraYmpyra()
61    {
62        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(10.0,10.0, Shapes.Triangle);
63        pallo.X = RandomGen.NextInt( -300,300 );
64        pallo.Y = RandomGen.NextInt(-300, 300);
65        pallo.Color  = RandomGen.NextColor();
66
67        Add(pallo);
68        Vector impulssi = new Vector(900.0, 0.0);
69        pallo.Hit(impulssi);
70        pallo.Restitution = 1.0;
71
72    }
73    void PiirraUhri(double x,double y)
74    {
75        PhysicsObject uhri = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 20.0,Shapes.Circle);
76        uhri.Color = Color.DarkRed;
77        uhri.Restitution = 1.0;
78        uhri.X =x;
79        uhri.Y =y;
80        Add(uhri);
81
82       
83    }
84    void lisaaPelaajat()
85    {
86        pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 60);
87        pelaaja1.Mass = 1.0;
88        pelaaja1.Image = LoadImage("Bulla");
89        pelaaja1.X = 0;
90        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120;
91
92
93
94        Add(pelaaja1);
95    }
96
97
98
99
100
101
102
103   
104
105
106   
107   
108    }
109
110
111
112
113
114
115   
116
117
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.