source: 2010/24/kaosmaja/pong/Peli.cs @ 849

Revision 849, 5.1 KB checked in by kaosmaja, 11 years ago (diff)

Parantelen vaihe 7:a

Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.ScreenObjects;
4
5public class Peli : PhysicsGame
6{
7    Vector NopeusYlos = new Vector(0, 200);
8    Vector NopeusAlas = new Vector(0, -200);
9
10    PhysicsObject pallo;
11    PhysicsObject maila1;
12    PhysicsObject maila2;
13
14    IntMeter pelaajan1Pisteet;
15    IntMeter pelaajan2Pisteet;
16
17    protected override void Begin()
18    {
19        LuoKentta();
20        AsetaOhjaimet();
21        LisaaLaskurit();
22        AloitaPeli();
23    }
24
25    void LuoKentta()
26    {
27        pallo = new PhysicsObject(19, 19);
28        pallo.Shape = Shapes.Circle;
29        pallo.Color = Color.Red;
30        pallo.X = -200;
31        pallo.Y = 30;
32        pallo.Restitution = 1.0;
33        Add(pallo);
34
35        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
36
37
38        maila1 = LuoMaila( Level.Left + 20.0, 0.0 );
39        maila2 = LuoMaila( Level.Right - 20.0, 0.0 );
40
41        Level.CreateBorders(1.0, false);
42        Level.BackgroundColor = Color.Green;
43
44        Camera.ZoomToLevel();
45    }
46    void AloitaPeli()
47    {
48        Vector impulse = new Vector(500.0, 0.0);
49        pallo.Hit(impulse);
50    }
51
52    PhysicsObject LuoMaila(Double x, double y)
53    {
54        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
55        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
56        maila.X = x;
57        maila.Y = y;
58        maila.Restitution = 1.0;
59        Add(maila);
60
61        return maila;
62    }
63    void AsetaOhjaimet()
64    {
65        Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Pressed, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, NopeusYlos );
66        Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
67        Keyboard.Listen( Key.Z, ButtonState.Pressed, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, NopeusAlas );
68        Keyboard.Listen( Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
69
70        Keyboard.Listen( Key.Up, ButtonState.Pressed, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila2, NopeusYlos );
71        Keyboard.Listen( Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
72        Keyboard.Listen( Key.Down, ButtonState.Pressed, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila2, NopeusAlas );
73        Keyboard.Listen( Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
74
75        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet" );
76        Keyboard.Listen( Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu" );
77
78        ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, NopeusYlos );
79        ControllerOne.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
80        ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, NopeusAlas );
81        ControllerOne.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero );
82
83        ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, NopeusYlos );
84        ControllerTwo.Listen( Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
85        ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, NopeusAlas );
86        ControllerTwo.Listen( Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero );
87
88        ControllerOne.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu" );
89        ControllerTwo.Listen( Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu" );
90    }
91    void LiikutaMailaaYlos(PhysicsObject maila)
92    {
93        if (maila.Y > Level.Top)
94        {
95            maila.Velocity = Vector.Zero;
96            return;
97        }
98
99
100        Vector nopeus = new Vector(0, 200);
101        maila.Velocity = nopeus;
102    }
103    void PysäytäMaila(PhysicsObject maila)
104    {
105        maila.Velocity = Vector.Zero;
106    }
107    void LiikutaMailaaAlas(PhysicsObject maila)
108    {
109        Vector nopeus = new Vector(0, -200);
110        maila.Velocity = nopeus;
111    }
112 
113    void AsetaNopeus( PhysicsObject maila, Vector nopeus )
114    {
115            if ( (nopeus.Y < 0) && (maila.Y < Level.Bottom) )
116         {
117                maila.Velocity = Vector.Zero;
118                return;
119         }
120            if ( (nopeus.Y > 0) && (maila.Y > Level.Top) )
121         {
122                maila.Velocity = Vector.Zero;
123                return;
124         }
125
126            maila.Velocity = nopeus;
127
128     }
129
130     IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
131     {
132        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
133        laskuri.MaxValue = 10;
134        ValueDisplay naytto = new ValueDisplay();
135        naytto.BindTo(laskuri);
136        naytto.X = x;
137        naytto.Y = y;
138        naytto.ValueColor = Color.White;
139        Add(naytto);
140        return laskuri;
141     }
142
143     void LisaaLaskurit()
144     {
145         pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
146         pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
147     }
148   
149
150     //TODO: Alusta peli tässä
151}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.