source: 2010/24/danmarti/Pong/Peli.cs @ 844

Revision 844, 4.9 KB checked in by anlakane, 10 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using Jypeli;
3using Jypeli.ScreenObjects;
4using Jypeli.Assets;
5
6
7public class Peli : PhysicsGame
8{
9    PhysicsObject pallo;
10    PhysicsObject maila1;
11    PhysicsObject maila2;
12
13    PhysicsObject vasenReuna;
14    PhysicsObject oikeaReuna;
15
16
17    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 500);
18    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -500);
19    Vector nopeusEteen = new Vector(500, 0);
20    Vector nopeusTaakse = new Vector(-500, 0);
21
22    IntMeter pelaajan1Pisteet;
23    IntMeter pelaajan2Pisteet;
24
25    protected override void Begin()
26    {
27        //TODO: Alusta peli tässä
28
29        LuoKentta();
30        AloitaPeli();
31        AsetaOhjaimet();
32        LisaaLaskurit();
33
34        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
35        pallo.Hit(impulssi);
36       
37
38    }
39
40    void LuoKentta()
41    {
42        pallo = new PhysicsObject( 25, 25 );
43        pallo.Shape = Shapes.Circle;
44        Add( pallo );
45        pallo.Restitution = 1.1;
46        pallo.Color = Color.Lime;
47
48        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
49
50        maila1 = LuoMaila( Level.Left + 20.0, 0.0 );
51        maila2 = LuoMaila( Level.Right - 20.0, 0.0 );
52
53
54        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
55        vasenReuna.Restitution = 1.0;
56        vasenReuna.IsVisible = false;
57        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
58        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
59        oikeaReuna.IsVisible = false;
60        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
61        ylaReuna.Restitution = 1.0;
62        ylaReuna.IsVisible = false;
63        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
64        alaReuna.Restitution = 1.0;
65        alaReuna.IsVisible = false;
66
67
68        Level.BackgroundColor = Color.ForestGreen;
69
70        Camera.ZoomToLevel();
71
72    }
73
74    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
75    {
76        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
77        maila.Shape = Shapes.Rectangle;
78        maila.X = x;
79        maila.Y = y;
80        maila.Restitution = 1.0;
81        Add(maila);
82        maila.Color = Color.Lime;
83
84        return maila;
85
86    }
87
88    void AloitaPeli()
89    {
90        Vector impulssi = new Vector(300.0, 0.0);
91        pallo.Hit( impulssi);
92    }
93
94    void AsetaOhjaimet()
95    {
96        Keyboard.Listen( Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos );
97        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
98
99        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
100        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
101
102        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
103        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
104
105        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
106        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
107
108        Keyboard.Listen(Key.L, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Heck yeah", pallo, nopeusEteen);
109        Keyboard.Listen(Key.J, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Heck no", pallo, nopeusTaakse);
110
111        Keyboard.Listen(Key.I, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Gotta move that gear up", pallo, nopeusYlos);
112        Keyboard.Listen(Key.K, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Spy sapping my dispenser", pallo, nopeusAlas);
113
114   
115
116        Keyboard.Listen( Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu" );
117
118    }
119
120    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
121    {
122        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
123        {
124            maila.Velocity = Vector.Zero;
125            return;
126        }
127        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
128        {
129            maila.Velocity = Vector.Zero;
130            return;
131        }
132
133        maila.Velocity = nopeus;
134    }
135
136    void LisaaLaskurit()
137    {
138
139        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
140        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
141       
142    }
143
144    IntMeter LuoPisteLaskuri( double x, double y )
145    {
146        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
147        laskuri.MaxValue = 10;
148        ValueDisplay naytto = new ValueDisplay( );
149        naytto.BindTo( laskuri );
150        naytto.X = x;
151        naytto.Y = y;
152        naytto.ValueColor = Color.Lime;
153        Add( naytto );
154        return laskuri;
155    }
156
157    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
158    {
159        if (kohde == oikeaReuna)
160        {
161            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
162        }
163        else if (kohde == vasenReuna)
164        {
165            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
166        }
167    }
168
169    }
170
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.