1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using System.Linq; |
---|
4 | using Jypeli; |
---|
5 | using Microsoft.Xna.Framework; |
---|
6 | using Microsoft.Xna.Framework.Graphics; |
---|
7 | |
---|
8 | namespace Muistipeli |
---|
9 | { |
---|
10 | public class Kortti : GameObject |
---|
11 | { |
---|
12 | protected Vector alkuperainenKoko; |
---|
13 | protected enum Liikkeentila { Pysahtynyt, Pienentyy, Suurentuu } |
---|
14 | Liikkeentila liikkeenTila; |
---|
15 | PuoliEsilla puoliEsilla; |
---|
16 | private Image kuvapuoliTekstuuri; |
---|
17 | private Image takapuoliTekstuuri; |
---|
18 | |
---|
19 | public enum PuoliEsilla { Kuva, Taka } |
---|
20 | public Jypeli.Color kuvapuoliVari; |
---|
21 | public Jypeli.Color takaVari; |
---|
22 | |
---|
23 | protected bool onkoPoistettuPelista; |
---|
24 | public bool OnkoPoistettuPelista |
---|
25 | { |
---|
26 | get { return onkoPoistettuPelista; } |
---|
27 | set { onkoPoistettuPelista = value; } |
---|
28 | } |
---|
29 | |
---|
30 | public Kortti(double width, double height, bool kuvapuoliEsilla, Image kuvapuoliTekstuuri, Image takapuoliTekstuuri) |
---|
31 | : base(width, height, Shapes.Rectangle) |
---|
32 | { |
---|
33 | this.kuvapuoliTekstuuri = kuvapuoliTekstuuri; |
---|
34 | this.takapuoliTekstuuri = takapuoliTekstuuri; |
---|
35 | this.Image = kuvapuoliTekstuuri; |
---|
36 | this.liikkeenTila = Liikkeentila.Pysahtynyt; |
---|
37 | this.onkoPoistettuPelista = false; |
---|
38 | |
---|
39 | if (kuvapuoliEsilla) |
---|
40 | AsetaPuoli(PuoliEsilla.Kuva); |
---|
41 | else |
---|
42 | AsetaPuoli(PuoliEsilla.Taka); |
---|
43 | |
---|
44 | IsUpdated = true; |
---|
45 | this.alkuperainenKoko = new Vector(width, height); |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | public void Kaanna() |
---|
49 | { |
---|
50 | liikkeenTila = Liikkeentila.Pienentyy; |
---|
51 | } |
---|
52 | |
---|
53 | |
---|
54 | public PuoliEsilla KumpiPuoliEsilla() |
---|
55 | { |
---|
56 | return this.puoliEsilla; |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | private void AsetaPuoli(PuoliEsilla puoli) |
---|
60 | { |
---|
61 | this.puoliEsilla = puoli; |
---|
62 | switch (puoli) |
---|
63 | { |
---|
64 | case PuoliEsilla.Kuva: |
---|
65 | this.Image = kuvapuoliTekstuuri; |
---|
66 | break; |
---|
67 | case PuoliEsilla.Taka: |
---|
68 | this.Image = takapuoliTekstuuri; |
---|
69 | break; |
---|
70 | } |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | /// <summary> |
---|
74 | /// Allows the game component to update itself. |
---|
75 | /// </summary> |
---|
76 | /// <param name="gameTime">Provides a snapshot of timing values.</param> |
---|
77 | public override void Update(Time time) |
---|
78 | { |
---|
79 | if (liikkeenTila == Liikkeentila.Pienentyy) |
---|
80 | { |
---|
81 | if (this.Width > 3) |
---|
82 | { |
---|
83 | this.Size = new Vector(this.Width - 3, this.Height); |
---|
84 | } |
---|
85 | if (this.Width <= 3) |
---|
86 | { |
---|
87 | |
---|
88 | if (puoliEsilla == PuoliEsilla.Kuva) |
---|
89 | { |
---|
90 | AsetaPuoli(PuoliEsilla.Taka); |
---|
91 | } |
---|
92 | else |
---|
93 | { |
---|
94 | AsetaPuoli(PuoliEsilla.Kuva); |
---|
95 | } |
---|
96 | liikkeenTila = Liikkeentila.Suurentuu; |
---|
97 | } |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | if (liikkeenTila == Liikkeentila.Suurentuu) |
---|
101 | { |
---|
102 | if (this.Width < this.alkuperainenKoko.X) |
---|
103 | { |
---|
104 | this.Size = new Vector(this.Width + 3, this.Height); |
---|
105 | } |
---|
106 | if (this.Width >= this.alkuperainenKoko.X) |
---|
107 | { |
---|
108 | liikkeenTila = Liikkeentila.Pysahtynyt; |
---|
109 | } |
---|
110 | |
---|
111 | } |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | // TODO: Add your update code here |
---|
115 | base.Update(time); |
---|
116 | } |
---|
117 | } |
---|
118 | } |
---|