1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using System.Linq; |
---|
4 | using Jypeli; |
---|
5 | using Microsoft.Xna.Framework; |
---|
6 | using Microsoft.Xna.Framework.Graphics; |
---|
7 | |
---|
8 | namespace Muistipeli |
---|
9 | { |
---|
10 | public class Kortti : GameObject |
---|
11 | { |
---|
12 | bool onkoKaantynyt; |
---|
13 | protected Vector alkuperainenKoko; |
---|
14 | public enum PuoliEsilla { Kuva, Taka } |
---|
15 | protected enum Liikkeentila { Pysahtynyt, Pienentyy, Suurentuu } |
---|
16 | Liikkeentila liikkeenTila; |
---|
17 | PuoliEsilla puoliEsilla; |
---|
18 | private bool kaantyminenAlkanut = false; |
---|
19 | |
---|
20 | public Jypeli.Color kuvapuoliVari; |
---|
21 | public Jypeli.Color takaVari; |
---|
22 | public bool onkoPoistettuPelista; |
---|
23 | |
---|
24 | public Kortti(double width, double height, bool kuvapuoliEsilla, Jypeli.Color kuvapuoliVari, Jypeli.Color takaVari) |
---|
25 | : base(width, height, Shapes.Rectangle) |
---|
26 | { |
---|
27 | this.kuvapuoliVari = kuvapuoliVari; |
---|
28 | this.takaVari = takaVari; |
---|
29 | this.onkoPoistettuPelista = false; |
---|
30 | |
---|
31 | if (kuvapuoliEsilla) |
---|
32 | { |
---|
33 | this.puoliEsilla = PuoliEsilla.Kuva; |
---|
34 | this.Color = kuvapuoliVari; |
---|
35 | } |
---|
36 | else |
---|
37 | { |
---|
38 | this.puoliEsilla = PuoliEsilla.Taka; |
---|
39 | this.Color = takaVari; |
---|
40 | } |
---|
41 | |
---|
42 | IsUpdated = true; |
---|
43 | this.alkuperainenKoko = new Vector(width, height); |
---|
44 | } |
---|
45 | |
---|
46 | public void Kaanna() |
---|
47 | { |
---|
48 | kaantyminenAlkanut = true; |
---|
49 | liikkeenTila = Liikkeentila.Pienentyy; |
---|
50 | } |
---|
51 | |
---|
52 | public PuoliEsilla KumpiPuoliEsilla() |
---|
53 | { |
---|
54 | return this.puoliEsilla; |
---|
55 | } |
---|
56 | |
---|
57 | void AsetaPuoli(PuoliEsilla puoli) |
---|
58 | { |
---|
59 | puoliEsilla = puoli; |
---|
60 | switch (puoli) |
---|
61 | { |
---|
62 | case PuoliEsilla.Kuva: |
---|
63 | this.Color = kuvapuoliVari; |
---|
64 | break; |
---|
65 | case PuoliEsilla.Taka: |
---|
66 | this.Color = takaVari; |
---|
67 | break; |
---|
68 | } |
---|
69 | } |
---|
70 | |
---|
71 | /// <summary> |
---|
72 | /// Allows the game component to update itself. |
---|
73 | /// </summary> |
---|
74 | /// <param name="gameTime">Provides a snapshot of timing values.</param> |
---|
75 | public override void Update(Time time) |
---|
76 | { |
---|
77 | if (liikkeenTila == Liikkeentila.Pienentyy) |
---|
78 | { |
---|
79 | if (this.Width > 3) |
---|
80 | { |
---|
81 | this.Size = new Vector(this.Width - 3, this.Height); |
---|
82 | } |
---|
83 | if (this.Width <= 3) |
---|
84 | { |
---|
85 | |
---|
86 | if (puoliEsilla == PuoliEsilla.Kuva) |
---|
87 | { |
---|
88 | AsetaPuoli(PuoliEsilla.Taka); |
---|
89 | } |
---|
90 | else |
---|
91 | { |
---|
92 | AsetaPuoli(PuoliEsilla.Kuva); |
---|
93 | } |
---|
94 | liikkeenTila = Liikkeentila.Suurentuu; |
---|
95 | } |
---|
96 | } |
---|
97 | |
---|
98 | if (liikkeenTila == Liikkeentila.Suurentuu) |
---|
99 | { |
---|
100 | if (this.Width < this.alkuperainenKoko.X) |
---|
101 | { |
---|
102 | this.Size = new Vector(this.Width + 3, this.Height); |
---|
103 | } |
---|
104 | if (this.Width >= this.alkuperainenKoko.X) |
---|
105 | { |
---|
106 | liikkeenTila = Liikkeentila.Pysahtynyt; |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | } |
---|
110 | |
---|
111 | |
---|
112 | // TODO: Add your update code here |
---|
113 | base.Update(time); |
---|
114 | } |
---|
115 | } |
---|
116 | } |
---|