1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.ScreenObjects; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
7 | { |
---|
8 | const double nopeus = 300; |
---|
9 | const double hyppyVoima = 4000; |
---|
10 | double tasokorkeus = 0; |
---|
11 | double vihollistiheytys = 1; |
---|
12 | double tasoleveys = 150; |
---|
13 | double viholliskorkeus = 800; |
---|
14 | |
---|
15 | bool Kolmepelaajaa = false; |
---|
16 | bool Kaksipelaajaa = false; |
---|
17 | bool Neljapelaajaa = false; |
---|
18 | bool p1SaiVoiton = false; |
---|
19 | bool p2SaiVoiton = false; |
---|
20 | bool p3SaiVoiton = false; |
---|
21 | bool p4SaiVoiton = false; |
---|
22 | |
---|
23 | IntMeter pelaajan1pisteet; |
---|
24 | IntMeter pelaajan2pisteet; |
---|
25 | IntMeter pelaajan3pisteet; |
---|
26 | IntMeter pelaajan4pisteet; |
---|
27 | |
---|
28 | PhysicsObject voittaja; |
---|
29 | PhysicsObject p1voitti; |
---|
30 | PhysicsObject p2voitti; |
---|
31 | PhysicsObject p3voitti; |
---|
32 | PhysicsObject p4voitti; |
---|
33 | |
---|
34 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
35 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
36 | PlatformCharacter pelaaja3; |
---|
37 | PlatformCharacter pelaaja4; |
---|
38 | |
---|
39 | PhysicsObject Alku; |
---|
40 | PhysicsObject Ohje2p; |
---|
41 | PhysicsObject Ohje3p; |
---|
42 | PhysicsObject taso; |
---|
43 | |
---|
44 | Timer aikaLaskuri2; |
---|
45 | Timer aikaLaskuri; |
---|
46 | |
---|
47 | PhysicsObject vasenReuna; |
---|
48 | PhysicsObject alaReuna; |
---|
49 | PhysicsObject oikeaReuna; |
---|
50 | PhysicsObject DownReuna; |
---|
51 | |
---|
52 | protected override void Begin() |
---|
53 | { |
---|
54 | Level.Width = 1024; |
---|
55 | Level.Height = 15000; |
---|
56 | pelaajan1pisteet = new IntMeter(0); |
---|
57 | pelaajan2pisteet = new IntMeter(0); |
---|
58 | pelaajan3pisteet = new IntMeter(0); |
---|
59 | pelaajan4pisteet = new IntMeter(0); |
---|
60 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
61 | Alkukentta(); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void Alkukentta() |
---|
65 | { |
---|
66 | ClearAll(); |
---|
67 | //MediaPlayer.Play("Menu"); |
---|
68 | AlustaPistelaskurit(); |
---|
69 | Alkunappaimet(); |
---|
70 | lisaaPelaajat(); |
---|
71 | LisaaDownReuna(); |
---|
72 | alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
73 | Level.Background.CreateGradient(Color.Beige, Color.Wheat); |
---|
74 | LisaaAloitusruutu(); |
---|
75 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
76 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
77 | } |
---|
78 | |
---|
79 | private void AlustaPistelaskurit() |
---|
80 | { |
---|
81 | pelaajan1pisteet.Reset(); |
---|
82 | pelaajan2pisteet.Reset(); |
---|
83 | pelaajan3pisteet.Reset(); |
---|
84 | pelaajan4pisteet.Reset(); |
---|
85 | } |
---|
86 | |
---|
87 | private void Alkunappaimet() |
---|
88 | { |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.D2, ButtonState.Pressed, Kahdenpelaajanpeli, ""); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.D3, ButtonState.Pressed, Kolmenpelaajanpeli, ""); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.D4, ButtonState.Pressed, Neljanpelaajanpeli, ""); |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, ""); |
---|
93 | } |
---|
94 | |
---|
95 | void seuraavaKentta() |
---|
96 | { |
---|
97 | ClearAll(); |
---|
98 | if (Kolmepelaajaa == true) |
---|
99 | { |
---|
100 | lisaaPelaaja3(); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | if (Neljapelaajaa == true) |
---|
104 | { |
---|
105 | lisaaPelaaja3(); |
---|
106 | lisaaPelaaja4(); |
---|
107 | } |
---|
108 | lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(Level.Left + 50, Level.Right - 50), Level.Bottom + 150, 150); |
---|
109 | |
---|
110 | TeeReunat(); |
---|
111 | TeePistenaytot(); |
---|
112 | |
---|
113 | Gravity = new Vector(0, -600); |
---|
114 | |
---|
115 | luoKentta(); |
---|
116 | lisaaNappaimet(); |
---|
117 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void TeePistenaytot() |
---|
121 | { |
---|
122 | ValueDisplay pisteNaytto = new ValueDisplay(); |
---|
123 | pisteNaytto.Text = "Pelaaja 1: "; |
---|
124 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 200; |
---|
125 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
126 | pisteNaytto.ValueColor = Color.Red; |
---|
127 | pisteNaytto.TextColor = Color.Red; |
---|
128 | pisteNaytto.BindTo(pelaajan1pisteet); |
---|
129 | Add(pisteNaytto); |
---|
130 | |
---|
131 | |
---|
132 | ValueDisplay pisteNaytto2 = new ValueDisplay(); |
---|
133 | pisteNaytto2.Text = "Pelaaja 2: "; |
---|
134 | pisteNaytto2.X = Screen.Left + 400; |
---|
135 | pisteNaytto2.Y = Screen.Top - 100; |
---|
136 | pisteNaytto2.ValueColor = Color.Red; |
---|
137 | pisteNaytto2.TextColor = Color.Red; |
---|
138 | pisteNaytto2.BindTo(pelaajan2pisteet); |
---|
139 | Add(pisteNaytto2); |
---|
140 | |
---|
141 | if (Kolmepelaajaa == true) |
---|
142 | { |
---|
143 | ValueDisplay pisteNaytto3 = new ValueDisplay(); |
---|
144 | pisteNaytto3.Text = "Pelaaja 3: "; |
---|
145 | pisteNaytto3.X = Screen.Right - 400; |
---|
146 | pisteNaytto3.Y = Screen.Top - 100; |
---|
147 | pisteNaytto3.ValueColor = Color.Red; |
---|
148 | pisteNaytto3.TextColor = Color.Red; |
---|
149 | pisteNaytto3.BindTo(pelaajan3pisteet); |
---|
150 | Add(pisteNaytto3); |
---|
151 | } |
---|
152 | if (Neljapelaajaa == true) |
---|
153 | { |
---|
154 | ValueDisplay pisteNaytto3 = new ValueDisplay(); |
---|
155 | pisteNaytto3.Text = "Pelaaja 3: "; |
---|
156 | pisteNaytto3.X = Screen.Right - 400; |
---|
157 | pisteNaytto3.Y = Screen.Top - 100; |
---|
158 | pisteNaytto3.ValueColor = Color.Red; |
---|
159 | pisteNaytto3.TextColor = Color.Red; |
---|
160 | pisteNaytto3.BindTo(pelaajan3pisteet); |
---|
161 | Add(pisteNaytto3); |
---|
162 | |
---|
163 | ValueDisplay pisteNaytto4 = new ValueDisplay(); |
---|
164 | pisteNaytto4.Text = "Pelaaja 4: "; |
---|
165 | pisteNaytto4.X = Screen.Right - 200; |
---|
166 | pisteNaytto4.Y = Screen.Top - 100; |
---|
167 | pisteNaytto4.ValueColor = Color.Red; |
---|
168 | pisteNaytto4.TextColor = Color.Red; |
---|
169 | pisteNaytto4.BindTo(pelaajan4pisteet); |
---|
170 | Add(pisteNaytto4); |
---|
171 | } |
---|
172 | } |
---|
173 | |
---|
174 | void TeeReunat() |
---|
175 | { |
---|
176 | vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
177 | vasenReuna.Restitution = 0.0; |
---|
178 | vasenReuna.IsVisible = false; |
---|
179 | |
---|
180 | alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
181 | vasenReuna.Restitution = 0.0; |
---|
182 | vasenReuna.IsVisible = false; |
---|
183 | |
---|
184 | oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
185 | vasenReuna.Restitution = 0.0; |
---|
186 | vasenReuna.IsVisible = false; |
---|
187 | } |
---|
188 | |
---|
189 | void LisaaAloitusruutu() |
---|
190 | { |
---|
191 | Alku = PhysicsObject.CreateStaticObject(1024, 640); |
---|
192 | Alku.X = 0; |
---|
193 | Alku.Y = Level.Bottom + 320; |
---|
194 | Alku.Image = LoadImage("Aloituskokonaytto2"); |
---|
195 | Alku.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
196 | Alku.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
197 | Add(Alku); |
---|
198 | } |
---|
199 | |
---|
200 | void voitto(int voittavaPelaaja) |
---|
201 | { |
---|
202 | voittaja = PhysicsObject.CreateStaticObject(1024, 640); |
---|
203 | Camera.Position = new Vector(0, 0); |
---|
204 | voittaja.X = Camera.Position.X; |
---|
205 | voittaja.Y = Camera.Position.Y; |
---|
206 | if (voittavaPelaaja == 1) |
---|
207 | { |
---|
208 | voittaja.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja1voitti)"); |
---|
209 | } |
---|
210 | if (voittavaPelaaja == 2) |
---|
211 | { |
---|
212 | voittaja.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja2voitti)"); |
---|
213 | } |
---|
214 | if (voittavaPelaaja == 3) |
---|
215 | { |
---|
216 | voittaja.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja3voitti)"); |
---|
217 | } |
---|
218 | if (voittavaPelaaja == 4) |
---|
219 | { |
---|
220 | voittaja.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja4voitti)"); |
---|
221 | } |
---|
222 | voittaja.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
223 | voittaja.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
224 | Add(voittaja); |
---|
225 | } |
---|
226 | |
---|
227 | void pelaaja1voitti() |
---|
228 | { |
---|
229 | p1voitti = PhysicsObject.CreateStaticObject(1024, 640); |
---|
230 | Camera.Position = new Vector(0, 0); |
---|
231 | p1voitti.X = Camera.Position.X; |
---|
232 | p1voitti.Y = -7180; |
---|
233 | p1voitti.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja1voitti)"); |
---|
234 | |
---|
235 | p1voitti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
236 | p1voitti.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
237 | Add(p1voitti); |
---|
238 | } |
---|
239 | |
---|
240 | void pelaaja2voitti() |
---|
241 | { |
---|
242 | p2voitti = PhysicsObject.CreateStaticObject(1024, 640); |
---|
243 | Camera.Position = new Vector(0,0); |
---|
244 | p2voitti.X = Camera.Position.X; |
---|
245 | p2voitti.Y = -7180; |
---|
246 | p2voitti.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja2voitti)"); |
---|
247 | |
---|
248 | p2voitti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
249 | p2voitti.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
250 | Add(p2voitti); |
---|
251 | } |
---|
252 | |
---|
253 | void pelaaja3voitti() |
---|
254 | { |
---|
255 | p3voitti = PhysicsObject.CreateStaticObject(1024, 640); |
---|
256 | Camera.Position = new Vector(0, 0); |
---|
257 | p3voitti.X = Camera.Position.X; |
---|
258 | p3voitti.Y = -7180; |
---|
259 | p3voitti.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja3voitti)"); |
---|
260 | |
---|
261 | p3voitti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
262 | p3voitti.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
263 | Add(p3voitti); |
---|
264 | } |
---|
265 | |
---|
266 | void pelaaja4voitti() |
---|
267 | { |
---|
268 | p4voitti = PhysicsObject.CreateStaticObject(1024, 640); |
---|
269 | Camera.Position = new Vector(0, 0); |
---|
270 | p4voitti.X = Camera.Position.X; |
---|
271 | p4voitti.Y = -7180; |
---|
272 | p4voitti.Image = LoadImage("Smile Jump(pelaaja4voitti)"); |
---|
273 | |
---|
274 | p4voitti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
275 | p4voitti.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
276 | Add(p4voitti); |
---|
277 | } |
---|
278 | |
---|
279 | void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject kohde) |
---|
280 | { |
---|
281 | if (kohde == oikeaReuna) |
---|
282 | { |
---|
283 | pelaaja1.X = Level.Left + 30; |
---|
284 | } |
---|
285 | else if (kohde == vasenReuna) |
---|
286 | { |
---|
287 | pelaaja1.X = Level.Right - 30; |
---|
288 | } |
---|
289 | } |
---|
290 | |
---|
291 | void TasonTormays(PhysicsObject taso, PhysicsObject kohde) |
---|
292 | { |
---|
293 | if (kohde == DownReuna) |
---|
294 | { |
---|
295 | taso.Destroy(); |
---|
296 | } |
---|
297 | |
---|
298 | } |
---|
299 | |
---|
300 | void Pelaaja1Osui(PhysicsObject p1, PhysicsObject kohde) |
---|
301 | { |
---|
302 | if (kohde == DownReuna) |
---|
303 | { |
---|
304 | p1.Destroy(); |
---|
305 | ControllerOne.Vibrate(1, 1, 0.0, 0.0, 0.5); |
---|
306 | } |
---|
307 | |
---|
308 | if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") |
---|
309 | { |
---|
310 | kohde.Destroy(); |
---|
311 | p1.Destroy(); |
---|
312 | ControllerOne.Vibrate(1, 1, 0.0, 0.0, 0.5); |
---|
313 | } |
---|
314 | |
---|
315 | } |
---|
316 | |
---|
317 | void Pelaaja2Osui(PhysicsObject p2, PhysicsObject kohde) |
---|
318 | { |
---|
319 | if (kohde == DownReuna) |
---|
320 | { |
---|
321 | p2.Destroy(); |
---|
322 | ControllerTwo.Vibrate(1, 1, 0.0, 0.0, 0.5); |
---|
323 | |
---|
324 | } |
---|
325 | |
---|
326 | if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") |
---|
327 | { |
---|
328 | kohde.Destroy(); |
---|
329 | p2.Destroy(); |
---|
330 | ControllerTwo.Vibrate(1, 1, 0.0, 0.0, 0.5); |
---|
331 | } |
---|
332 | |
---|
333 | } |
---|
334 | |
---|
335 | |
---|
336 | void Pelaaja3Osui(PhysicsObject p3, PhysicsObject kohde) |
---|
337 | { |
---|
338 | if (kohde == DownReuna) |
---|
339 | { |
---|
340 | p3.Destroy(); |
---|
341 | ControllerThree.Vibrate(1, 1, 0.0, 0.0, 0.5); |
---|
342 | } |
---|
343 | |
---|
344 | if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") |
---|
345 | { |
---|
346 | kohde.Destroy(); |
---|
347 | p3.Destroy(); |
---|
348 | ControllerThree.Vibrate(1, 1, 0.0, 0.0, 0.5); |
---|
349 | } |
---|
350 | |
---|
351 | } |
---|
352 | |
---|
353 | void Pelaaja4Osui(PhysicsObject p4, PhysicsObject kohde) |
---|
354 | { |
---|
355 | if (kohde == DownReuna) |
---|
356 | { |
---|
357 | p4.Destroy(); |
---|
358 | } |
---|
359 | |
---|
360 | if (kohde.Tag.ToString() == "vihollinen") |
---|
361 | { |
---|
362 | kohde.Destroy(); |
---|
363 | p4.Destroy(); |
---|
364 | } |
---|
365 | |
---|
366 | } |
---|
367 | |
---|
368 | void VihollisKaantyVR(PhysicsObject vihulainen, PhysicsObject kohde) |
---|
369 | { |
---|
370 | if (kohde == vasenReuna) |
---|
371 | { |
---|
372 | vihulainen.Velocity = new Vector(220.0, 0.0); |
---|
373 | } |
---|
374 | |
---|
375 | } |
---|
376 | |
---|
377 | void VihollisKaantyOR(PhysicsObject vihulainen, PhysicsObject kohde) |
---|
378 | { |
---|
379 | if (kohde == oikeaReuna) |
---|
380 | { |
---|
381 | vihulainen.Velocity = new Vector(-220.0, 0.0); |
---|
382 | } |
---|
383 | |
---|
384 | } |
---|
385 | |
---|
386 | void luoKentta() |
---|
387 | { |
---|
388 | tasokorkeus = 50; |
---|
389 | tasoleveys = 150; |
---|
390 | for (int i = 0; i < 145; i++) |
---|
391 | { |
---|
392 | lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(Level.Left + 50, -150), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(10.0, 15.0), tasoleveys); |
---|
393 | lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(150, Level.Right - 50), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(0.0, 5.0), tasoleveys); |
---|
394 | tasokorkeus = tasokorkeus + 170; |
---|
395 | tasoleveys = tasoleveys - 1; |
---|
396 | } |
---|
397 | vihollistiheytys = 0; |
---|
398 | viholliskorkeus = 0; |
---|
399 | for (int v = 0; v < 55; v++) |
---|
400 | { |
---|
401 | viholliskorkeus = viholliskorkeus + 600 - vihollistiheytys; |
---|
402 | LisaaVihollinen(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), Level.Bottom + viholliskorkeus + RandomGen.NextDouble(0.0, 40.0)); |
---|
403 | vihollistiheytys = vihollistiheytys + 10; |
---|
404 | } |
---|
405 | |
---|
406 | tasokorkeus = 150; |
---|
407 | tasoleveys = 150; |
---|
408 | for (int h = 0; h < 75; h++) |
---|
409 | { |
---|
410 | lisaaTaso(RandomGen.NextDouble(150, -150), Level.Bottom + tasokorkeus + RandomGen.NextDouble(5.0, 15.0), tasoleveys); |
---|
411 | tasoleveys = tasoleveys - 2; |
---|
412 | tasokorkeus = tasokorkeus + 170; |
---|
413 | } |
---|
414 | LisaaDownReuna(); |
---|
415 | |
---|
416 | Level.Background.CreateGradient(Color.SkyBlue, Color.DarkBlue); |
---|
417 | lisaaPelaajat(); |
---|
418 | |
---|
419 | aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
420 | aikaLaskuri.Interval = 2; |
---|
421 | aikaLaskuri.Trigger += aikaLoppui; |
---|
422 | Add(aikaLaskuri); |
---|
423 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
424 | |
---|
425 | aikaLaskuri2 = new Timer(); |
---|
426 | aikaLaskuri2.Interval = 5; |
---|
427 | aikaLaskuri2.Trigger += aikaLoppui2; |
---|
428 | Add(aikaLaskuri2); |
---|
429 | |
---|
430 | Level.Width = 1024; |
---|
431 | Level.Height = 15000; |
---|
432 | |
---|
433 | LisaaVihollinen(0.0, Level.Bottom + 500); |
---|
434 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
435 | |
---|
436 | if (Kaksipelaajaa == true) |
---|
437 | { |
---|
438 | Ohjeet2pelaajaa(); |
---|
439 | } |
---|
440 | if (Kolmepelaajaa == true) |
---|
441 | { |
---|
442 | Ohjeet3pelaajaa(); |
---|
443 | } |
---|
444 | if (Neljapelaajaa == true) |
---|
445 | { |
---|
446 | Ohjeet3pelaajaa(); |
---|
447 | } |
---|
448 | } |
---|
449 | |
---|
450 | private void Ohjeet2pelaajaa() |
---|
451 | { |
---|
452 | Ohje2p = PhysicsObject.CreateStaticObject(800, 200); |
---|
453 | Ohje2p.X = 0; |
---|
454 | Ohje2p.Y = Level.Bottom + 400; |
---|
455 | Ohje2p.Image = LoadImage("Ohje2p"); |
---|
456 | Ohje2p.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
457 | Ohje2p.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
458 | Add(Ohje2p); |
---|
459 | } |
---|
460 | |
---|
461 | private void Ohjeet3pelaajaa() |
---|
462 | { |
---|
463 | Ohje3p = PhysicsObject.CreateStaticObject(800, 200); |
---|
464 | Ohje3p.X = 0; |
---|
465 | Ohje3p.Y = Level.Bottom + 400; |
---|
466 | Ohje3p.Image = LoadImage("Ohje3p"); |
---|
467 | Ohje3p.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
468 | Ohje3p.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
469 | Add(Ohje3p); |
---|
470 | } |
---|
471 | |
---|
472 | void lisaaTaso(double x, double y, double leveys) |
---|
473 | { |
---|
474 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, 30); |
---|
475 | taso.Color = Color.Green; |
---|
476 | taso.X = x; |
---|
477 | taso.Y = y; |
---|
478 | taso.Image = LoadImage("Smile Jump(laatta)"); |
---|
479 | AddCollisionHandler(taso, TasonTormays); |
---|
480 | Add(taso); |
---|
481 | } |
---|
482 | |
---|
483 | void lisaaPelaajat() |
---|
484 | { |
---|
485 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
486 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
487 | pelaaja1.Shape = Shapes.Circle; |
---|
488 | pelaaja1.Image = LoadImage("smile jump(keltainen pelaaja) (2)"); |
---|
489 | pelaaja1.X = 0; |
---|
490 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 50; |
---|
491 | |
---|
492 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
493 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
494 | pelaaja2.Shape = Shapes.Circle; |
---|
495 | pelaaja2.Image = LoadImage("smile jump (vihreä pelaaja) (2)"); |
---|
496 | pelaaja2.X = 50; |
---|
497 | pelaaja2.Y = Level.Bottom + 50; |
---|
498 | |
---|
499 | AddCollisionHandler(pelaaja1, KasittelePallonTormays); |
---|
500 | AddCollisionHandler(pelaaja2, KasittelePallonTormays); |
---|
501 | |
---|
502 | Add(pelaaja1); |
---|
503 | Add(pelaaja2); |
---|
504 | } |
---|
505 | |
---|
506 | void lisaaPelaaja3() |
---|
507 | { |
---|
508 | pelaaja3 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
509 | pelaaja3.Mass = 4.0; |
---|
510 | pelaaja3.Shape = Shapes.Circle; |
---|
511 | pelaaja3.Image = LoadImage("smile jump(sininen pelaaja)"); |
---|
512 | pelaaja3.X = -50; |
---|
513 | pelaaja3.Y = Level.Bottom + 50; |
---|
514 | |
---|
515 | AddCollisionHandler(pelaaja3, KasittelePallonTormays); |
---|
516 | |
---|
517 | Add(pelaaja3); |
---|
518 | } |
---|
519 | |
---|
520 | void lisaaPelaaja4() |
---|
521 | { |
---|
522 | pelaaja4 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
523 | pelaaja4.Mass = 4.0; |
---|
524 | pelaaja4.Shape = Shapes.Circle; |
---|
525 | pelaaja4.Image = LoadImage("smile jump(pinkki pelaaja)"); |
---|
526 | pelaaja4.X = 100; |
---|
527 | pelaaja4.Y = Level.Bottom + 50; |
---|
528 | |
---|
529 | AddCollisionHandler(pelaaja4, KasittelePallonTormays); |
---|
530 | |
---|
531 | Add(pelaaja4); |
---|
532 | } |
---|
533 | |
---|
534 | void LisaaVihollinen(double x, double y) |
---|
535 | { |
---|
536 | PhysicsObject vihollinen = new PhysicsObject(60, 60); |
---|
537 | vihollinen.Image = LoadImage("smile jump(vihollinen) (2)"); |
---|
538 | vihollinen.Tag = "vihollinen"; |
---|
539 | vihollinen.Shape = Shapes.Circle; |
---|
540 | vihollinen.X = x; |
---|
541 | vihollinen.Y = y; |
---|
542 | vihollinen.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
543 | vihollinen.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
544 | vihollinen.Velocity = new Vector(220.0, 0.0); |
---|
545 | Add(vihollinen); |
---|
546 | |
---|
547 | AddCollisionHandler(vihollinen, VihollisKaantyOR); |
---|
548 | AddCollisionHandler(vihollinen, VihollisKaantyVR); |
---|
549 | } |
---|
550 | |
---|
551 | private void aikaLoppui(Timer sender) |
---|
552 | { |
---|
553 | if (Kaksipelaajaa == true) |
---|
554 | { |
---|
555 | Ohje2p.Destroy(); |
---|
556 | } |
---|
557 | AddCollisionHandler(pelaaja1, Pelaaja1Osui); |
---|
558 | AddCollisionHandler(pelaaja2, Pelaaja2Osui); |
---|
559 | if (Kolmepelaajaa == true) |
---|
560 | { |
---|
561 | AddCollisionHandler(pelaaja1, Pelaaja1Osui); |
---|
562 | AddCollisionHandler(pelaaja2, Pelaaja2Osui); |
---|
563 | AddCollisionHandler(pelaaja3, Pelaaja3Osui); |
---|
564 | Ohje3p.Destroy(); |
---|
565 | } |
---|
566 | if (Neljapelaajaa == true) |
---|
567 | { |
---|
568 | AddCollisionHandler(pelaaja1, Pelaaja1Osui); |
---|
569 | AddCollisionHandler(pelaaja2, Pelaaja2Osui); |
---|
570 | AddCollisionHandler(pelaaja3, Pelaaja3Osui); |
---|
571 | AddCollisionHandler(pelaaja4, Pelaaja4Osui); |
---|
572 | Ohje3p.Destroy(); |
---|
573 | } |
---|
574 | } |
---|
575 | private void aikaLoppui2(Timer sender) |
---|
576 | { |
---|
577 | if (p1SaiVoiton == true) |
---|
578 | { |
---|
579 | p1voitti.Destroy(); |
---|
580 | p1SaiVoiton = false; |
---|
581 | Alkukentta(); |
---|
582 | } |
---|
583 | if (p2SaiVoiton == true) |
---|
584 | { |
---|
585 | p2voitti.Destroy(); |
---|
586 | p2SaiVoiton = false; |
---|
587 | Alkukentta(); |
---|
588 | } |
---|
589 | if (p3SaiVoiton == true) |
---|
590 | { |
---|
591 | p3voitti.Destroy(); |
---|
592 | p3SaiVoiton = false; |
---|
593 | Alkukentta(); |
---|
594 | } |
---|
595 | if (p4SaiVoiton == true) |
---|
596 | { |
---|
597 | p4voitti.Destroy(); |
---|
598 | p4SaiVoiton = false; |
---|
599 | Alkukentta(); |
---|
600 | } |
---|
601 | /* |
---|
602 | voittaja.Destroy(); |
---|
603 | p1SaiVoiton = false; |
---|
604 | p2SaiVoiton = false; |
---|
605 | p3SaiVoiton = false; |
---|
606 | p4SaiVoiton = false; |
---|
607 | Alkukentta(); |
---|
608 | */ |
---|
609 | } |
---|
610 | |
---|
611 | void lisaaNappaimet() |
---|
612 | { |
---|
613 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
614 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
615 | |
---|
616 | if (Kaksipelaajaa == true) |
---|
617 | { |
---|
618 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
619 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
620 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
621 | |
---|
622 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
623 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
624 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
625 | } |
---|
626 | |
---|
627 | lisaaGamePadNappaimet(ControllerOne); |
---|
628 | } |
---|
629 | |
---|
630 | // TODO: kesken |
---|
631 | //void KasitteleAse(PhysicsObject Ase, PhysicsObject pelaaja) |
---|
632 | //{ |
---|
633 | // if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
634 | // { |
---|
635 | // pelaajan1ase = true; |
---|
636 | // } |
---|
637 | // else if (pelaaja == pelaaja2) |
---|
638 | // { |
---|
639 | // pelaajan2ase = true; |
---|
640 | // } |
---|
641 | // } |
---|
642 | |
---|
643 | void lisaaGamePadNappaimet(GamePad controller) |
---|
644 | { |
---|
645 | controller.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
646 | if (Kaksipelaajaa == true) |
---|
647 | { |
---|
648 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
649 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
650 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
651 | |
---|
652 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
653 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
654 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
655 | } |
---|
656 | if (Kolmepelaajaa == true) |
---|
657 | { |
---|
658 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
659 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
660 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
661 | |
---|
662 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
663 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
664 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
665 | |
---|
666 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -nopeus); |
---|
667 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja3, nopeus); |
---|
668 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja3, hyppyVoima); |
---|
669 | |
---|
670 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
671 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
672 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
673 | |
---|
674 | ControllerThree.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
675 | ControllerThree.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
676 | ControllerThree.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
677 | } |
---|
678 | |
---|
679 | if (Neljapelaajaa == true) |
---|
680 | { |
---|
681 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
682 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
683 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
684 | |
---|
685 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
686 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
687 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
688 | |
---|
689 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja3, -nopeus); |
---|
690 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja3, nopeus); |
---|
691 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja3, hyppyVoima); |
---|
692 | |
---|
693 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja4, -nopeus); |
---|
694 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja4, nopeus); |
---|
695 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja4, hyppyVoima); |
---|
696 | |
---|
697 | ControllerThree.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
698 | ControllerThree.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
699 | ControllerThree.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
700 | |
---|
701 | ControllerFour.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
702 | ControllerFour.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
703 | ControllerFour.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
704 | } |
---|
705 | } |
---|
706 | |
---|
707 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
708 | { |
---|
709 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
710 | } |
---|
711 | |
---|
712 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
713 | { |
---|
714 | hahmo.Jump(voima); |
---|
715 | } |
---|
716 | |
---|
717 | /// <summary> |
---|
718 | /// DownReuna tuhoaa pelaajat ja tasot, jotka ovat |
---|
719 | /// ruudun alapuolella. |
---|
720 | /// </summary> |
---|
721 | void LisaaDownReuna() |
---|
722 | { |
---|
723 | DownReuna = new PhysicsObject(2000, 100); |
---|
724 | DownReuna.X = 0; |
---|
725 | DownReuna.Y = Level.Bottom + 50; |
---|
726 | DownReuna.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
727 | DownReuna.IgnoresGravity = true; |
---|
728 | Add(DownReuna); |
---|
729 | } |
---|
730 | |
---|
731 | void Kolmenpelaajanpeli() |
---|
732 | { |
---|
733 | Kolmepelaajaa = true; |
---|
734 | seuraavaKentta(); |
---|
735 | MediaPlayer.Play("E Api"); |
---|
736 | } |
---|
737 | |
---|
738 | void Neljanpelaajanpeli() |
---|
739 | { |
---|
740 | Neljapelaajaa = true; |
---|
741 | seuraavaKentta(); |
---|
742 | MediaPlayer.Play("E Api"); |
---|
743 | } |
---|
744 | |
---|
745 | void Kahdenpelaajanpeli() |
---|
746 | { |
---|
747 | Kaksipelaajaa = true; |
---|
748 | seuraavaKentta(); |
---|
749 | MediaPlayer.Play("E Api"); |
---|
750 | } |
---|
751 | |
---|
752 | protected override void Update(Time time) |
---|
753 | { |
---|
754 | PlatformCharacter highest = pelaaja1; |
---|
755 | if (pelaaja2.Y > highest.Y) highest = pelaaja2; |
---|
756 | if (pelaaja3 != null && pelaaja3.Y > highest.Y) highest = pelaaja3; |
---|
757 | if (pelaaja4 != null && pelaaja4.Y > highest.Y) highest = pelaaja4; |
---|
758 | |
---|
759 | Camera.Follow(highest); |
---|
760 | /* |
---|
761 | PlatformCharacter eloOlio; |
---|
762 | int elossa = 0; |
---|
763 | if (!pelaaja1.IsDestroyed()) |
---|
764 | { |
---|
765 | elossa++; |
---|
766 | eloOlio = pelaaja1; |
---|
767 | } |
---|
768 | if (!pelaaja2.IsDestroyed()) elossa++; |
---|
769 | { |
---|
770 | elossa++; |
---|
771 | eloOlio = pelaaja2; |
---|
772 | } |
---|
773 | if (pelaaja3 != null && !pelaaja3.IsDestroyed()) elossa++; |
---|
774 | { |
---|
775 | elossa++; |
---|
776 | eloOlio = pelaaja3; |
---|
777 | } |
---|
778 | if (pelaaja4 != null && !pelaaja4.IsDestroyed()) elossa++; |
---|
779 | { |
---|
780 | elossa++; |
---|
781 | eloOlio = pelaaja4; |
---|
782 | } |
---|
783 | |
---|
784 | if (elossa == 1) |
---|
785 | { |
---|
786 | seuraavaKentta(); |
---|
787 | ClearAll(); |
---|
788 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
789 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
790 | Neljapelaajaa = false; |
---|
791 | if (eloOlio == pelaaja1) { voitto(1); } |
---|
792 | if (eloOlio == pelaaja2) { voitto(2); } |
---|
793 | if (eloOlio == pelaaja3) { voitto(3); } |
---|
794 | if (eloOlio == pelaaja4) { voitto(4); } |
---|
795 | }*/ |
---|
796 | |
---|
797 | if (Kolmepelaajaa == true) |
---|
798 | { |
---|
799 | |
---|
800 | if (pelaaja3.IsDestroyed()) |
---|
801 | { |
---|
802 | if (pelaaja2.IsDestroyed()) |
---|
803 | { |
---|
804 | pelaajan1pisteet.Value++; |
---|
805 | if (pelaajan1pisteet >= 7) |
---|
806 | { |
---|
807 | seuraavaKentta(); |
---|
808 | ClearAll(); |
---|
809 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
810 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
811 | Neljapelaajaa = false; |
---|
812 | p1SaiVoiton = true; |
---|
813 | pelaaja1voitti(); |
---|
814 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
815 | } |
---|
816 | else |
---|
817 | { |
---|
818 | seuraavaKentta(); |
---|
819 | } |
---|
820 | } |
---|
821 | if (pelaaja1.IsDestroyed()) |
---|
822 | { |
---|
823 | pelaajan2pisteet.Value++; |
---|
824 | if (pelaajan2pisteet >= 7) |
---|
825 | { |
---|
826 | seuraavaKentta(); |
---|
827 | ClearAll(); |
---|
828 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
829 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
830 | Neljapelaajaa = false; |
---|
831 | p2SaiVoiton = true; |
---|
832 | pelaaja2voitti(); |
---|
833 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
834 | } |
---|
835 | else |
---|
836 | { |
---|
837 | seuraavaKentta(); |
---|
838 | } |
---|
839 | } |
---|
840 | } |
---|
841 | if (pelaaja1.IsDestroyed()) |
---|
842 | { |
---|
843 | if (pelaaja2.IsDestroyed()) |
---|
844 | { |
---|
845 | pelaajan3pisteet.Value++; |
---|
846 | if (pelaajan3pisteet >= 7) |
---|
847 | { |
---|
848 | seuraavaKentta(); |
---|
849 | ClearAll(); |
---|
850 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
851 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
852 | Neljapelaajaa = false; |
---|
853 | p3SaiVoiton = true; |
---|
854 | pelaaja3voitti(); |
---|
855 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
856 | } |
---|
857 | else |
---|
858 | { |
---|
859 | seuraavaKentta(); |
---|
860 | } |
---|
861 | } |
---|
862 | } |
---|
863 | } |
---|
864 | if (Neljapelaajaa == true) |
---|
865 | { |
---|
866 | if (pelaaja1.IsDestroyed() && pelaaja2.IsDestroyed() && pelaaja3.IsDestroyed()) |
---|
867 | { |
---|
868 | pelaajan4pisteet.Value++; |
---|
869 | if (pelaajan4pisteet >= 7) |
---|
870 | { |
---|
871 | seuraavaKentta(); |
---|
872 | ClearAll(); |
---|
873 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
874 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
875 | Neljapelaajaa = false; |
---|
876 | p4SaiVoiton = true; |
---|
877 | pelaaja4voitti(); |
---|
878 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
879 | } |
---|
880 | else |
---|
881 | { |
---|
882 | seuraavaKentta(); |
---|
883 | } |
---|
884 | } |
---|
885 | if (pelaaja1.IsDestroyed() && pelaaja2.IsDestroyed() && pelaaja4.IsDestroyed()) |
---|
886 | { |
---|
887 | pelaajan3pisteet.Value++; |
---|
888 | if (pelaajan3pisteet >= 7) |
---|
889 | { |
---|
890 | seuraavaKentta(); |
---|
891 | ClearAll(); |
---|
892 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
893 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
894 | Neljapelaajaa = false; |
---|
895 | p3SaiVoiton = true; |
---|
896 | pelaaja3voitti(); |
---|
897 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
898 | } |
---|
899 | else |
---|
900 | { |
---|
901 | seuraavaKentta(); |
---|
902 | } |
---|
903 | } |
---|
904 | if (pelaaja1.IsDestroyed() && pelaaja4.IsDestroyed() && pelaaja3.IsDestroyed()) |
---|
905 | { |
---|
906 | pelaajan2pisteet.Value++; |
---|
907 | if (pelaajan2pisteet >= 7) |
---|
908 | { |
---|
909 | seuraavaKentta(); |
---|
910 | ClearAll(); |
---|
911 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
912 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
913 | Neljapelaajaa = false; |
---|
914 | p2SaiVoiton = true; |
---|
915 | pelaaja2voitti(); |
---|
916 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
917 | } |
---|
918 | else |
---|
919 | { |
---|
920 | seuraavaKentta(); |
---|
921 | } |
---|
922 | } |
---|
923 | if (pelaaja4.IsDestroyed() && pelaaja2.IsDestroyed() && pelaaja3.IsDestroyed()) |
---|
924 | { |
---|
925 | pelaajan1pisteet.Value++; |
---|
926 | if (pelaajan1pisteet >= 7) |
---|
927 | { |
---|
928 | seuraavaKentta(); |
---|
929 | ClearAll(); |
---|
930 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
931 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
932 | Neljapelaajaa = false; |
---|
933 | p1SaiVoiton = true; |
---|
934 | pelaaja1voitti(); |
---|
935 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
936 | } |
---|
937 | else |
---|
938 | { |
---|
939 | seuraavaKentta(); |
---|
940 | } |
---|
941 | } |
---|
942 | } |
---|
943 | |
---|
944 | if (Kaksipelaajaa == false && Kolmepelaajaa == false && Neljapelaajaa == false) |
---|
945 | { |
---|
946 | if (pelaaja1.Y > pelaaja2.Y) |
---|
947 | { |
---|
948 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
949 | } |
---|
950 | else |
---|
951 | { |
---|
952 | Camera.Follow(pelaaja2); |
---|
953 | } |
---|
954 | } |
---|
955 | |
---|
956 | if (Kaksipelaajaa == true) |
---|
957 | { |
---|
958 | if (pelaaja2.IsDestroyed()) |
---|
959 | { |
---|
960 | pelaajan1pisteet.Value++; |
---|
961 | if (pelaajan1pisteet >= 7) |
---|
962 | { |
---|
963 | seuraavaKentta(); |
---|
964 | ClearAll(); |
---|
965 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
966 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
967 | Neljapelaajaa = false; |
---|
968 | p1SaiVoiton = true; |
---|
969 | pelaaja1voitti(); |
---|
970 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
971 | } |
---|
972 | else |
---|
973 | { |
---|
974 | seuraavaKentta(); |
---|
975 | } |
---|
976 | } |
---|
977 | |
---|
978 | if (pelaaja1.IsDestroyed()) |
---|
979 | { |
---|
980 | |
---|
981 | pelaajan2pisteet.Value++; |
---|
982 | if (pelaajan2pisteet >= 7) |
---|
983 | { |
---|
984 | seuraavaKentta(); |
---|
985 | ClearAll(); |
---|
986 | Kolmepelaajaa = false; |
---|
987 | Kaksipelaajaa = false; |
---|
988 | Neljapelaajaa = false; |
---|
989 | p2SaiVoiton = true; |
---|
990 | pelaaja2voitti(); |
---|
991 | aikaLaskuri2.Start(); |
---|
992 | } |
---|
993 | else |
---|
994 | { |
---|
995 | seuraavaKentta(); |
---|
996 | } |
---|
997 | } |
---|
998 | /*if (pelaaja1.Y > pelaaja2.Y) |
---|
999 | { |
---|
1000 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
1001 | } |
---|
1002 | else |
---|
1003 | { |
---|
1004 | Camera.Follow(pelaaja2); |
---|
1005 | } |
---|
1006 | */ |
---|
1007 | } |
---|
1008 | |
---|
1009 | // Tämä pitää huolen siitä, että kun kamera menee ylöspäin, niin kameran |
---|
1010 | // alapuolella olevat asiat tuhoutuvat. |
---|
1011 | DownReuna.Y = Camera.Position.Y - 400; |
---|
1012 | base.Update(time); |
---|
1013 | } |
---|
1014 | } |
---|