1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.ScreenObjects; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | namespace WandererBrainExample |
---|
7 | { |
---|
8 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
9 | { |
---|
10 | protected override void Begin() |
---|
11 | { |
---|
12 | // Luodaa uusi pallo peliolio ja asetetaan sen muodoksi |
---|
13 | // ympyrä ja alkusijainniksi kentän keskipiste. |
---|
14 | |
---|
15 | PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40, 40); // Luodaan uusi fysiikkaolio |
---|
16 | pallo.Shape = Shapes.Circle; // Asetetaan olion muodoksi ympyrä |
---|
17 | pallo.Position = new Vector(0, 0); // Asetetaan olion aloituspisteeksi kentän keskipiste |
---|
18 | Add(pallo); // Lopuksi lisätään pallo kentälle |
---|
19 | |
---|
20 | // Luodaan uudet vaeltajatyyppiset aivot |
---|
21 | WandererBrain vaeltajanAivot = new WandererBrain(); |
---|
22 | |
---|
23 | // Luodaan pisteet joissa olion halutaan käyvän |
---|
24 | Vector piste1 = new Vector(-200, -200); |
---|
25 | Vector piste2 = new Vector(200, 200); |
---|
26 | Vector piste3 = new Vector(100, -100); |
---|
27 | |
---|
28 | // Lisätään aivoille pisteet joissa olion halutaan käyvän |
---|
29 | vaeltajanAivot.Add(piste1, piste2, piste3); |
---|
30 | |
---|
31 | // Asetetaan aivot aktiiviseksi |
---|
32 | vaeltajanAivot.Active = true; |
---|
33 | |
---|
34 | //vaeltajanAivot.MovingType = linear; |
---|
35 | |
---|
36 | // Asetetaan vaeltajalle liikkumisnopeus |
---|
37 | vaeltajanAivot.MovingSpeed = 200; |
---|
38 | |
---|
39 | // Asetetaan pallon aivoiksi vaeltajan aivot |
---|
40 | pallo.Brain = vaeltajanAivot; |
---|
41 | |
---|
42 | |
---|
43 | piirraPiste(piste1); |
---|
44 | piirraPiste(piste2); |
---|
45 | piirraPiste(piste3); |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | /// <summary> |
---|
49 | /// Aliohjelma, jolla piirretään pallon kiertämät pisteet |
---|
50 | /// </summary> |
---|
51 | /// <param name="pos">Pisteen sijainti</param> |
---|
52 | void piirraPiste(Vector pos) |
---|
53 | { |
---|
54 | GameObject piste = new GameObject(10, 10, Shapes.Circle); |
---|
55 | piste.Position = pos; |
---|
56 | piste.Color = Color.Red; |
---|
57 | Add(piste); |
---|
58 | } |
---|
59 | } |
---|
60 | } |
---|