1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.ScreenObjects; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | namespace Testi |
---|
8 | { |
---|
9 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 100; |
---|
12 | const double hyppyVoima = 2000; |
---|
13 | |
---|
14 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
16 | |
---|
17 | |
---|
18 | protected override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | Level.Width = 300; |
---|
21 | Level.Height = 300; |
---|
22 | Camera.ZoomFactor = 4.8; |
---|
23 | |
---|
24 | //Camera.StayInLevel = true; |
---|
25 | |
---|
26 | luoKentta(); |
---|
27 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
28 | lisaaNappaimet(); |
---|
29 | } |
---|
30 | |
---|
31 | void luoKentta() |
---|
32 | { |
---|
33 | Level.CreateBorders(); |
---|
34 | Level.Background.CreateGradient(Color.Black,Color.DarkBlue); |
---|
35 | |
---|
36 | lisaaMaaTaso(0, -92); |
---|
37 | lisaaMaaTaso(192, -92); |
---|
38 | lisaaMaaTaso(128, -92); |
---|
39 | lisaaMaaTaso(64, -92); |
---|
40 | lisaaMaaTaso(-192, -92); |
---|
41 | lisaaMaaTaso(-128, -92); |
---|
42 | lisaaMaaTaso(-64, -92); |
---|
43 | lisaaPelaajat(); |
---|
44 | lisaaPelaaja2(); |
---|
45 | } |
---|
46 | |
---|
47 | void lisaaMaaTaso(double x, double y) |
---|
48 | { |
---|
49 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(64, 5); |
---|
50 | taso.Image = LoadImage("taso_maa"); |
---|
51 | taso.X = x; |
---|
52 | taso.Y = y; |
---|
53 | Add(taso); |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | void lisaaSeina(double x,double y) |
---|
57 | { |
---|
58 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(10, 30); |
---|
59 | taso.Image = LoadImage("taso_pystyseina"); |
---|
60 | taso.X = x; |
---|
61 | taso.Y = y; |
---|
62 | Add(taso); |
---|
63 | } |
---|
64 | |
---|
65 | void hpbar(double player) |
---|
66 | { |
---|
67 | PhysicsObject hpbar = new PhysicsObject(80.0,10.0); |
---|
68 | hpbar.Image = LoadImage("hpbar.png"); |
---|
69 | Add(hpbar); |
---|
70 | } |
---|
71 | |
---|
72 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
73 | { |
---|
74 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(30, 10); |
---|
75 | taso.Image = LoadImage("taso_vaakaseina"); |
---|
76 | taso.X = x; |
---|
77 | taso.Y = y; |
---|
78 | Add(taso); |
---|
79 | } |
---|
80 | |
---|
81 | void lisaaPelaajat() |
---|
82 | { |
---|
83 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(10, 20); |
---|
84 | pelaaja1.Mass = 6.0; |
---|
85 | pelaaja1.Image = LoadImage("ninja"); |
---|
86 | pelaaja1.X = -140; |
---|
87 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 100; |
---|
88 | Add(pelaaja1); |
---|
89 | |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void lisaaPelaaja2() |
---|
93 | { |
---|
94 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(10, 20); |
---|
95 | pelaaja2.Mass = 6.0; |
---|
96 | pelaaja2.Image = LoadImage("ninja2"); |
---|
97 | pelaaja2.X = 140; |
---|
98 | pelaaja2.Y = Level.Bottom + 100; |
---|
99 | Add(pelaaja2); |
---|
100 | } |
---|
101 | |
---|
102 | void lisaaNappaimet() |
---|
103 | { |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
105 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
106 | |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
110 | |
---|
111 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
113 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
114 | |
---|
115 | lisaaGamePadNappaimet(ControllerOne); |
---|
116 | } |
---|
117 | |
---|
118 | void lisaaGamePadNappaimet(GamePad controller) |
---|
119 | { |
---|
120 | controller.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
121 | controller.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
122 | controller.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
123 | controller.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyVoima); |
---|
124 | Vector tatinAsento = ControllerOne.LeftThumbDirection; |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
128 | { |
---|
129 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
130 | } |
---|
131 | |
---|
132 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
133 | { |
---|
134 | hahmo.Jump(voima); |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | } |
---|
138 | } |
---|