1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.ScreenObjects; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | namespace Ball_Wars |
---|
8 | { |
---|
9 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyVoima = 8000; |
---|
13 | Vector enemyshootvector; |
---|
14 | Vector tahtaa; |
---|
15 | |
---|
16 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
17 | ValueDisplay pisteNaytto; |
---|
18 | ValueDisplay ammoNaytto; |
---|
19 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
20 | PlatformCharacter vihollinen; |
---|
21 | AssaultRifle m16; |
---|
22 | AssaultRifle Glock; |
---|
23 | |
---|
24 | protected override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | Level.Width = 2000; |
---|
27 | Level.Height = 1000; |
---|
28 | |
---|
29 | // Luodaan pistelaskuri |
---|
30 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
31 | |
---|
32 | // luodaan pistelaskunäyttö |
---|
33 | pisteNaytto = new ValueDisplay(); |
---|
34 | pisteNaytto.Text = "Pisteitä: "; |
---|
35 | pisteNaytto.X = Screen.RightSafe - 250; |
---|
36 | pisteNaytto.Y = Screen.TopSafe - 50; |
---|
37 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
38 | Add(pisteNaytto); // lisätään peliin |
---|
39 | |
---|
40 | ammoNaytto = new ValueDisplay(); |
---|
41 | ammoNaytto.Text = "Pisteitä: "; |
---|
42 | ammoNaytto.X = Screen.RightSafe - 250; |
---|
43 | ammoNaytto.Y = Screen.TopSafe - 50; |
---|
44 | Add(ammoNaytto); |
---|
45 | |
---|
46 | |
---|
47 | // Ajastin, jonka avulla ajastetaan vihollisen toiminta, |
---|
48 | // mm. ampuminen säännöllisin väliajoin |
---|
49 | Timer aly = new Timer(); |
---|
50 | aly.Interval = 0.01; // 0.1 sekuntia |
---|
51 | aly.Trigger += enemyshoot; |
---|
52 | Add(aly); |
---|
53 | aly.Start(); |
---|
54 | |
---|
55 | // Zoomataan lähemmäksi |
---|
56 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
57 | |
---|
58 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
59 | |
---|
60 | luoKentta(); |
---|
61 | |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void enemyshoot(Timer t) |
---|
65 | { |
---|
66 | if (pelaaja1.Position.X < 0) |
---|
67 | { |
---|
68 | //Glock laitetaan toisin päin |
---|
69 | } |
---|
70 | enemyshootvector = pelaaja1.Position - vihollinen.Position; |
---|
71 | vihollinen.Weapon.Angle = enemyshootvector.Angle; |
---|
72 | Glock.Use(); |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | |
---|
77 | void luoKentta() |
---|
78 | { |
---|
79 | Level.CreateBorders(); |
---|
80 | Level.Background.CreateGradient(Color.Blue, Color.Red); |
---|
81 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | lisaaTaso(-200, -400); |
---|
85 | lisaaTaso(0, -300); |
---|
86 | lisaaTaso(-450, -300); |
---|
87 | |
---|
88 | lisaaPelaajat(); |
---|
89 | LuoVihollinen(); |
---|
90 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
91 | lisaaNappaimet(); |
---|
92 | } |
---|
93 | |
---|
94 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
95 | { |
---|
96 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); |
---|
97 | taso.Color = Color.Gray; |
---|
98 | taso.X = x; |
---|
99 | taso.Y = y; |
---|
100 | Add(taso); |
---|
101 | } |
---|
102 | |
---|
103 | void lisaaPelaajat() |
---|
104 | { |
---|
105 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
106 | pelaaja1.Mass = 10.0; |
---|
107 | pelaaja1.Image = LoadImage("Hero"); |
---|
108 | pelaaja1.X = 0; |
---|
109 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
110 | Add(pelaaja1); |
---|
111 | |
---|
112 | m16 = new AssaultRifle(100, 30); |
---|
113 | m16.Ammo.Value = 60; |
---|
114 | pelaaja1.Weapon = m16; |
---|
115 | m16.Image = LoadImage("m16_levea"); |
---|
116 | m16.TimeBetweenUse = new TimeSpan(1500000); |
---|
117 | // TODO: Panokset lentämään suorempaan |
---|
118 | } |
---|
119 | void LuoVihollinen() |
---|
120 | { |
---|
121 | vihollinen = new PlatformCharacter(50, 50); |
---|
122 | vihollinen.Mass = 10.0; |
---|
123 | vihollinen.Image = LoadImage("enemy"); |
---|
124 | vihollinen.X = 200; |
---|
125 | vihollinen.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
126 | Add(vihollinen); |
---|
127 | |
---|
128 | Glock = new AssaultRifle(100, 30); |
---|
129 | Glock.Ammo.Value = 14; |
---|
130 | pelaaja1.Weapon = m16; |
---|
131 | Glock.Image = LoadImage("Glock 17"); |
---|
132 | Glock.TimeBetweenUse = new TimeSpan(3000000); |
---|
133 | vihollinen.Weapon = Glock; |
---|
134 | // TODO: Saako vihollisen ampumia panoksia / omia panoksia häviämään jotenkin? (tuleeko niistä damagea pelaajalle?) |
---|
135 | |
---|
136 | } |
---|
137 | void lisaaNappaimet() |
---|
138 | { |
---|
139 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
140 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
141 | |
---|
142 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
143 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
144 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
145 | Mouse.Listen(MouseButton.Left, ButtonState.Down, shoot, "ammu"); |
---|
146 | Mouse.ListenMovement(0.1, tahtax_, null); |
---|
147 | } |
---|
148 | |
---|
149 | void tahtax_(AnalogState tila) |
---|
150 | { |
---|
151 | if (Mouse.PositionOnScreen.X < 0) |
---|
152 | { |
---|
153 | m16.Image = LoadImage("m16_levea"); |
---|
154 | } |
---|
155 | tahtaa = Mouse.PositionOnWorld - pelaaja1.Position; |
---|
156 | pelaaja1.Weapon.Angle = tahtaa.Angle; |
---|
157 | } |
---|
158 | |
---|
159 | void shoot() |
---|
160 | { |
---|
161 | pelaaja1.Weapon.Use(); |
---|
162 | } |
---|
163 | |
---|
164 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
165 | { |
---|
166 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
167 | if (nopeus < 0) |
---|
168 | { |
---|
169 | hahmo.Image = LoadImage("Hero2"); |
---|
170 | } |
---|
171 | else if (nopeus > 0) |
---|
172 | { |
---|
173 | hahmo.Image = LoadImage("Hero"); |
---|
174 | } |
---|
175 | } |
---|
176 | |
---|
177 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
178 | { |
---|
179 | hahmo.Jump(voima); |
---|
180 | } |
---|
181 | } |
---|
182 | } |
---|