1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.ScreenObjects; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | |
---|
6 | |
---|
7 | namespace Ball_Wars |
---|
8 | { |
---|
9 | class Tasohyppely : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | const double nopeus = 200; |
---|
12 | const double hyppyVoima = 4000; |
---|
13 | |
---|
14 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
15 | ValueDisplay pisteNaytto; |
---|
16 | |
---|
17 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
18 | |
---|
19 | protected override void Begin() |
---|
20 | { |
---|
21 | Level.Width = 2000; |
---|
22 | Level.Height = 1000; |
---|
23 | |
---|
24 | // Luodaan pistelaskuri |
---|
25 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
26 | |
---|
27 | // luodaan pistelaskunäyttö |
---|
28 | pisteNaytto = new ValueDisplay(); |
---|
29 | pisteNaytto.Text = "Pisteitä: "; |
---|
30 | pisteNaytto.X = Screen.RightSafe - 250; |
---|
31 | pisteNaytto.Y = Screen.TopSafe - 50; |
---|
32 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
33 | Add(pisteNaytto); // lisätään peliin |
---|
34 | |
---|
35 | // Zoomataan lähemmäksi |
---|
36 | Camera.ZoomFactor = 2.0; |
---|
37 | |
---|
38 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
39 | |
---|
40 | luoKentta(); |
---|
41 | |
---|
42 | } |
---|
43 | |
---|
44 | void luoKentta() |
---|
45 | { |
---|
46 | Level.CreateBorders(); |
---|
47 | Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.Red); |
---|
48 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
49 | |
---|
50 | |
---|
51 | lisaaTaso(-200, -350); |
---|
52 | lisaaTaso(0, -200); |
---|
53 | |
---|
54 | |
---|
55 | lisaaPelaajat(); |
---|
56 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
57 | lisaaNappaimet(); |
---|
58 | } |
---|
59 | |
---|
60 | void lisaaTaso(double x, double y) |
---|
61 | { |
---|
62 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); |
---|
63 | taso.Color = Color.Green; |
---|
64 | taso.X = x; |
---|
65 | taso.Y = y; |
---|
66 | Add(taso); |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | void lisaaPelaajat() |
---|
70 | { |
---|
71 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(40, 40); |
---|
72 | pelaaja1.Mass = 10.0; |
---|
73 | pelaaja1.Image = LoadImage("Hero"); |
---|
74 | pelaaja1.X = 0; |
---|
75 | pelaaja1.Y = Level.Bottom + 120; |
---|
76 | |
---|
77 | Add(pelaaja1); |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void lisaaNappaimet() |
---|
81 | { |
---|
82 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
84 | |
---|
85 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, hyppaa, "Hyppää", pelaaja1, hyppyVoima); |
---|
88 | } |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | void liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
92 | { |
---|
93 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
94 | if (nopeus < 0) |
---|
95 | { |
---|
96 | hahmo.Image = LoadImage("Hero2"); |
---|
97 | } |
---|
98 | else if (nopeus > 0) |
---|
99 | { |
---|
100 | hahmo.Image = LoadImage("Hero"); |
---|
101 | } |
---|
102 | } |
---|
103 | |
---|
104 | void hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double voima) |
---|
105 | { |
---|
106 | hahmo.Jump(voima); |
---|
107 | } |
---|
108 | } |
---|
109 | } |
---|