1 | using System; |
---|
2 | using Jypeli; |
---|
3 | using Jypeli.ScreenObjects; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using System.Collections.Generic; |
---|
6 | |
---|
7 | |
---|
8 | namespace Labyrinth // © Eki Majankallio 2010 |
---|
9 | { //wanderedbrainilla hirviöt |
---|
10 | public class Peli : PhysicsGame |
---|
11 | { |
---|
12 | PhysicsObject Pelaaja1; |
---|
13 | PhysicsObject Pelaaja2; |
---|
14 | |
---|
15 | const int RuudunLeveys = 50; |
---|
16 | const int RuudunKorkeus = 50; |
---|
17 | |
---|
18 | protected override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | |
---|
21 | |
---|
22 | |
---|
23 | var merkit = new Dictionary<char, ObjectCreator>(); |
---|
24 | merkit['x'] = LuoSeina; |
---|
25 | merkit['D'] = LuoHirvio; |
---|
26 | merkit['0'] = LuoRuoka; |
---|
27 | merkit['1'] = LuoPelaaja1; |
---|
28 | merkit['2'] = LuoPelaaja2; |
---|
29 | merkit['F'] = LuoMaali; |
---|
30 | |
---|
31 | char[,] ruudut = Tiles.ReadFromFile("kentta1.txt"); |
---|
32 | |
---|
33 | Tiles.Insert(this, ruudut, merkit, RuudunLeveys, RuudunKorkeus); |
---|
34 | |
---|
35 | LuoOhjain(); |
---|
36 | |
---|
37 | Camera.ZoomToLevel(); |
---|
38 | } |
---|
39 | |
---|
40 | PhysicsObject LuoPelaaja1() |
---|
41 | { |
---|
42 | Pelaaja1 = new PhysicsObject(40.0,40.0); |
---|
43 | Pelaaja1.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
44 | Pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
45 | Pelaaja1.Image = LoadImage("player1"); |
---|
46 | Add(Pelaaja1); |
---|
47 | return Pelaaja1; |
---|
48 | |
---|
49 | } |
---|
50 | |
---|
51 | PhysicsObject LuoPelaaja2() |
---|
52 | { |
---|
53 | Pelaaja2 = new PhysicsObject(40.0, 40.0); |
---|
54 | Pelaaja2.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
55 | Pelaaja2.CanRotate = false; |
---|
56 | Pelaaja2.Image = LoadImage("player2"); |
---|
57 | Add(Pelaaja2); |
---|
58 | return Pelaaja2; |
---|
59 | } |
---|
60 | |
---|
61 | GameObject LuoHirvio() |
---|
62 | { |
---|
63 | GameObject Hirvio = new GameObject(50.0, 50.0); |
---|
64 | Hirvio.Image = LoadImage("monster"); |
---|
65 | Add(Hirvio); |
---|
66 | return Hirvio; |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | GameObject LuoRuoka() |
---|
70 | { |
---|
71 | GameObject Ruoka = new GameObject(50.0, 50.0); |
---|
72 | Ruoka.Image = LoadImage("food"); |
---|
73 | Add(Ruoka); |
---|
74 | return Ruoka; |
---|
75 | } |
---|
76 | |
---|
77 | GameObject LuoMaali() |
---|
78 | { |
---|
79 | GameObject Maali = new GameObject(50.0, 50.0); |
---|
80 | Maali.Image = LoadImage("goal"); |
---|
81 | Add(Maali); |
---|
82 | return Maali; |
---|
83 | } |
---|
84 | |
---|
85 | PhysicsObject LuoSeina() |
---|
86 | { |
---|
87 | PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(50.0, 50.0); |
---|
88 | seina.Shape = Shapes.Rectangle; |
---|
89 | seina.Restitution = 0.0; |
---|
90 | seina.Color = Color.Black; |
---|
91 | return seina; |
---|
92 | |
---|
93 | } |
---|
94 | void LuoOhjain() |
---|
95 | { |
---|
96 | //näppäin alhaalla |
---|
97 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaVasemmalle, null); |
---|
98 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaOikealle, null); |
---|
99 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaYlos, null); |
---|
100 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaAlas, null); |
---|
101 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja2Vasemmalle, null); |
---|
102 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja2Oikealle, null); |
---|
103 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja2Ylos, null); |
---|
104 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaaja2Alas, null); |
---|
105 | //näppäin ylhäällä |
---|
106 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Pelaaja1.StopHorizontal, null); |
---|
107 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Pelaaja1.StopHorizontal, null); |
---|
108 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Pelaaja1.StopVertical, null); |
---|
109 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Pelaaja1.StopVertical, null); |
---|
110 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, Pelaaja2.StopHorizontal, null); |
---|
111 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Released, Pelaaja2.StopHorizontal, null); |
---|
112 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, Pelaaja2.StopVertical, null); |
---|
113 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, Pelaaja2.StopVertical, null); |
---|
114 | |
---|
115 | } |
---|
116 | |
---|
117 | //pelaaja1 |
---|
118 | void LiikutaPelaajaaVasemmalle() |
---|
119 | { |
---|
120 | Pelaaja1.Hit(new Vector(-10, 0)); |
---|
121 | } |
---|
122 | |
---|
123 | void LiikutaPelaajaaOikealle() |
---|
124 | { |
---|
125 | Pelaaja1.Hit(new Vector(20, 0)); |
---|
126 | } |
---|
127 | |
---|
128 | void LiikutaPelaajaaYlos() |
---|
129 | { |
---|
130 | Pelaaja1.Hit(new Vector(0, 10)); |
---|
131 | } |
---|
132 | |
---|
133 | void LiikutaPelaajaaAlas() |
---|
134 | { |
---|
135 | Pelaaja1.Hit(new Vector(0, -10)); |
---|
136 | } |
---|
137 | //Pelaaja2 |
---|
138 | void LiikutaPelaaja2Vasemmalle() |
---|
139 | { |
---|
140 | Pelaaja2.Hit(new Vector(-10, 0)); |
---|
141 | } |
---|
142 | |
---|
143 | void LiikutaPelaaja2Oikealle() |
---|
144 | { |
---|
145 | Pelaaja2.Hit(new Vector(20, 0)); |
---|
146 | } |
---|
147 | |
---|
148 | void LiikutaPelaaja2Ylos() |
---|
149 | { |
---|
150 | Pelaaja2.Hit(new Vector(0, 10)); |
---|
151 | } |
---|
152 | |
---|
153 | void LiikutaPelaaja2Alas() |
---|
154 | { |
---|
155 | Pelaaja2.Hit(new Vector(0, -10)); |
---|
156 | } |
---|
157 | |
---|
158 | } |
---|
159 | } |
---|