Nuorten peliohjelmointikurssi

Nuorten peliohjelmointi |
Nuorten peliohjelmointikurssi on Jyväskylän yliopiston tietotekniikan laitoksen järjestämä kurssi yläkouluikäisille. Kurssilla oppilaat opiskelevat ohjelmoinnin alkeita ja suunnittelevat ja tekevät oman tietokonepelin. Kurssilla ei tarvita aikaisempaa ohjelmointikokemusta. Ohjelmoinnin lisäksi kurssilla opitaan luonnontieteiden käsitteitä, kuten massa, voima tai koordinaatisto. Jypeli on Nuorten peliohjelmointikursseja varten erityisesti kehitetty kirjasto / pelimoottori. Sille on tällä hetkellä kaksi rinnakkaista versiota:
Jypelin (ja näiden sivujen) kehitykseen voit vaikuttaa antamalla palautetta! |
Ensimmäinen peli | Jypelin käyttöohjeet | Apuja ohjelmointiin |
Suunnittelu | Työkalut | Wiki-sivut |
Sanasto | Kurssin jälkeen | Päivän päätteeksi |
|
Kursseilla tehdään seuraavat toimenpiteet päivän päätteeksi. Työt viedään palvelimelle talteen. |
Muita ohjeita
- Jypeli-kirjaston dokumentaatio
- Pelin tekeminen puhelimeen
- Pelin tekeminen XBox 360:lle
- Viestintä kursseilla ja kurssien jälkeen
- Algoritmeista
- Mistä grafiikkaa, ääniä ja musiikkia omaan peliin?
- Ohjelmien asentaminen kotikoneelle
- Siirtyminen XNA-ohjelmointiin
- Ohjeet käyttäjätunnuksen hankkimiseen
- Jypeli lyhyesti -linkit
- GitHubin käyttö versionhallintaan
- GitHubin käyttö suunnitelmien tekemiseen
- Tehtäviä ensikertalaisille
- Koodauskerho lukuvuonna 2016-2017
Kirjallisuutta
Muuta kurssiin liittyvää
- Agoran kartat
- Arkisto, esimerkiksi luentovideot ja luentokalvot.
- Tiedotteet
- Kurssilaisten wiki
Projektin sivut
- Ohjaajien yhteystiedot: pelik2009.group@…, #npo ircnetissä
- Ohjaajille (Kurssin järjestäminen ym. projektiin liittyvä)
- Koodareille (Jypelin kehitys)
- TODO
- MonoJypelin kehityssivut?